اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین صورت گرفت

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی قزوین از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین هم‌زمان با ترم پاییز خبر داد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در قزوین

حمید نیرومند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در خانه فرهنگ و کتابخانه محمدیه، معرفی تازه‌های کتاب همراه با نمایشگاه مهر مدام با حضور کارشناس و ارایه کتاب‌های ویژه گروه مخاطب مورد نظر و مسابقه کتابخوانی ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با اطلاع رسانی گسترده و شرکت اهالی محله، برگزاری دوره‌های آموزش بهداشت ویژه کودکان توسط کارشناسان مجرب و با حضور مادران هنرجویان برگزار شده است.

وی افزود: همایشی در روز جهانی مبارزه با ایدز، برگزاری جلسه توجیهی پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در کودکان 4 تا 6 سال و آگاهی از راه‌های مقابله با اینگونه بیماری‌ها، برگزاری برنامه جشن و مسابقه مرتبط ویژه کودکان با اهدای جوایز، همایش مشاوره تحصیلی، ویژه برنامه شب یلدا، نمایشگاه چرم دوزی، صنایع دستی و نقاشی روی پارچه از جمله برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و هنری در ترم پاییز بوده است.

سرپرست مراکز آموزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: در خانه فرهنگ پردیس نیز کلاس‌های نارانا ( پیشگیری از اعتیاد با استفاده از تجربیات و روش‌های موجود در این زمینه و آموزش برخورد صحیح خانواده با شخص مصرف کننده مواد مخدر) برگزار شد؛ همچنین کلاس NA با حضور افرادی که اعتیاد خود را ترک کردند و تجربیات مثبت و موفقی بعد از این اقدام داشته‌اند به انجام رسید.

وی یادآور شد: ضمن همکاری با انجمن MS برنامه‌های فرهنگی از جمله بازدید کودکان از شهرک ترافیک، حضور کودکان در سرزمین سحرآمیز و دعوت کودکان به برنامه باغچه‌بان در مجموعه کودک خان بابا، برگزاری جشن پایان دوره خانه کودک، ویژه برنامه شب یلدا (اجرای عکاسی ویژه اعضای مرکز و خانواده‌هایشان، برگزاری مسابقه آشپزی و برگزاری نمایشگاه آثار دستی هنرجویان) انجام شد، همچنین کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر قزوین نیز از خانه فرهنگ پردیس بازدید کردند.

نیرومند بیان کرد: کلاس‌های ورزشی نیز شامل ایروبیک، آمادگی جسمانی و تکواندوی ویژه بانوان و ژیمناستیک ویژه پسران و دختران نیز برگزار شد.

وی همچنین خبر داد: در خانه فرهنگ و کتابخانه شهید نواب صفوی نیز برنامه‌های آموزشی و هنری مختلفی صورت گرفته است؛ از جمله این برنامه‌ها بازدید هنرجویان خردسال از ایستگاه آتش‌نشانی شهید بابایی به مناسبت روز آتش‌نشانی، شرکت هنرجویان در برنامه تئاتر همسایه‌ها واقع در دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری و شرکت در برنامه پیاده‌روی بوده است.

این مسئول ادامه داد: این برنامه پیاده‌روی به منظور سلامت جسمانی هنرجویان برگزار شد و انجام آزمایش رایگان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز شهید بلندیان و توزیع بروشورهای مرتبط در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: همچنین 40 هنرجوی مرکز نواب در نمایشگاه نقاشی "شهر من، قزوین" شرکت کردند و دوره مطالعه مؤثر، کلاس سلامت و بهداشت فردی، نمایشگاه آثار بافتنی یکی از مربیان و هنرجویان همراه با اجرای زنده آموزش بافتنی، برگزاری برنامه «خلاق زندگی کن» در قالب یک کارگاه آموزشی با حضور اعضای کتابخانه و هنرجویان برگزار شد.

نیرومند در پایان اضافه کرد: تور شهرگشت و بازدید از حسینیه امینی‌ها، مسجد جامع ، آب انبار سردار و آب انبار مسجد جامع، برگزاری ویژه برنامه شب یلدا با اجرای زنده آموزش تزیین سفره شب یلدا و انجام بازی‌های بومی و قدیمی با کودکان با هدف زنده نگه داشتن این بازی‌ها و آشنایی آنها با بازی‌های قدیمی نیز به همت خانه فرهنگ شهید نواب صفوی صورت گرفته است.

انتهای پیام/2667/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول