اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

92 درصد مدارس استان شیفت صبح هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 92 درصد مدارس استان کرمانشاه شیفت صبح هستند و فقط هشت درصد مدارس استان در شیفت بعد از ظهر تشکیل می‌شود.

92 درصد مدارس استان شیفت صبح هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال امینی در همایش سالیانه شورای آموزش و پرورش که در محل پژوهش‌سرای دانش‌آموزی با حضور ائمه جمعه، فرمانداران و جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار داشت: کسب رتبه بسیار عالی توسط شوراهای آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیانگر مجاهدت‌های همه کسانی است که در این عرصه فعالیت کردند.

امینی تصریح کرد: نوع تصمیم‌گیری‌ها، تنوع و اولویت‌بندی در امور مربوطه باعث کسب چنین افتخاری شده است و نشانگر ظرفیت ارزشمند عقلانی است که شوراهای آموزش و پرورش استان دارد که ریشه در عمق باورهای همه ما دارد.

وی افزود: شوراهای آموزش و پرورش استان از همه ظرفیت‌ها و منابع دولتی و مردمی و دینی به‌خوبی استفاده می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما در آموزش و پرورش باید جواب‌گوی نیازهای ما باشد، زیرا آموزش و پرورش تقلیدی و تجربی جواب‌گوی نیاز دانش‌آموزان ما نیست.

وی افزود: در سند تحول بنیادین به آموزش نیروی انسانی و... توجه شده است و نظام 6.3.3 جزئی از این سند است.

امینی با اشاره به تغییر محتوای درسی دانش آموزان، تاکید کرد: این تحولات باعث عصبانیت‌های دشمنان داخلی و خارجی شده است، چراکه دشمن به اهداف ما در این سند پی برده است.

وی خروجی سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش را تولید انسان‌هایی عنوان کرد که خدا، قرآن و اسلام می‌خواهد.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم مطالبه حقیقی مقام معظم رهبری در عرصه عمل را به نتیجه برسانیم و در این راستا مسئولان نظام برای محقق شدن این اهداف تلاش بسیار کردند.

وی یکی از نیازهای آموزشی در استان را رشد دانش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام کرد و گفت: فضا در استان برای ایجاد شغل مناسب است و همه باید دست به‌دست هم دهیم تا شغل‌های بومی در استان ایجاد کنیم.

امینی در ادامه به هوشمندسازی مدارس استان اشاره کرد و گفت: دیگر گچ و تخته سیاه جواب‌گوی روح تشنه دانش‌آموزان امروزی نیست و این مسئله ایجاب می‌کند از دانش‌های پیشرفته استفاده کنیم و تا جایی که ممکن و مقدور بوده از اعتبارات دولتی استفاده شده و باید مردم نیز آستین همت و همکاری خود را در این راستا بالا بزنند.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت و تجهیز مدارس استان، خاطرنشان کرد: همه فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های استان به ایمن‌سازی و تجهیز مدارس توجه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش اسیتان کرمانشاه اظهار داشت: در سال‌جاری آموزش و پرورش استان کرمانشاه رتبه عالی در بازگشایی مدارس را کسب کرد که این نشان از عملکرد خوب و عالی مدارس در هنگام بازگشایی در مهرماه بوده است.

وی عنوان داشت: 92 درصد مدارس استان شیفت صبح و فقط  هشت درصد مدارس استان در شیفت بعد از ظهر تشکیل می‌شوند و در تلاش هستیم که به صد در صد برسد.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول