اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه عمومی ریگان‌ خبر داد

تخریب اماکن فاقد وجاهت شرعی در ریگان

خبرگزاری فارس: ‌‌‌رئیس دادگاه عمومی ریگان گفت: اماکن فاقد وجاهت شرعی در ریگان با حمایت امام جمعه شهرستان و بنابر استفتاء صورت گرفته از مراجع معظم تقلید‌ تخریب شدند.

تخریب اماکن فاقد وجاهت شرعی در ریگان

‌حمید کریمی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان از تخریب اماکن فاقد وجاهت شرعی و عامل ترویج خرافه‌گرایی در ریگان خبر داد و اظهار داشت: با طرح این مسئله در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین شهرستان ریگان مبنی بر ترویج خرافه‌گرایی و اثرات سوء اماکن فاقد وجاهت شرعی در این شهرستان مجوز قضائی برای تخریب اینگونه اماکن صادر شد.

‌‌‌رئیس دادگاه عمومی ریگان بیان کرد: با حمایت امام جمعه شهرستان و بنابر استفتاء صورت گرفته از مراجع معظم تقلید‌، اینگونه اماکن حائز وجاهت شرعی نیستند.

کریمی افزود: بهانه بسیاری از اینگونه ساخت و سازها‌، خواب افراد ذکر شده است که با استفتاء از مرجع عظام مشخص شد خواب فاقد حجت شرعی است و نباید بر مبنای آن افراد خود را محق به اقدامی بدانند.

وی علت اصلی ورود به این مسئله و اقدام به تخریب اینگونه اماکن در ریگان را اشاعه خرافات دانست و گفت: ماده 638 قانون مجازات اسلامی اجازه برخورد با هر کس که در ملأ عام ‌و در انظار عمومی مرتکب فعل حرام شود را صادر کرده‌ و اینگونه توسل‌ها حرام و مصداق این قانون است.

انتهای پیام/2446/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول