اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد همدان:

23 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان همدانی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی همدان گفت: در سال جاری بیش از 23 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی از منابع بانکی و صندوق اشتغال کمیته امداد به متقاضیان به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

23 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان همدانی پرداخت شد

قاسم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تأکید بر خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد داشتند، اظهار داشت: کمیته امداد طبق سنوات گذشته از سال 90 اهتمام بیشتری را با اختصاص اعتبارات بیشتر به خانواده‌ها، فرزندان و اقشار نیازمند جامعه گام‌های مثبتی را برای اشتغال و خودکفایی مددجویان برداشت.

وی افزود: افراد مستعد خوداشتغالی شناسایی شدند و با دریافت آموزش‌های فنی لازم در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی آنها اقدام شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی همدان با بیان اینکه طرح‌های مختلف ایجاد اشتغال در کمیته امداد پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تمام طرح‌هایی که متناسب با وضعیت استان، توجیه اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال پایدار برای خانواده‌ها داشته باشد در دستور کار کمیته امداد امام خمینی قرار دارد.

وی با اشاره به موارد اشتغال و بهره‌مندی از تسهیلات خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی مشاغلی از قبیل گلخانه، باغداری، دامداری سبک و سنگین در بخش صنایع خانگی مثل فرشبافی و صنایع صنعتی و خدماتی از موارد مشاغلی است که مددجویان بعد از فراگیری آموزش‌های تخصصی با دریافت تسهیلات کار خود را آغاز می‌کنند.

یارمحمدی ادامه داد: آموزش‌های فنی به صورت رایگان در آموزشگاه‌های وابسته به کمیته امداد و در برخی موارد در فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های خصوصی با هزینه این اداره کل به متقاضیان خدمات آموزشی ارائه می‌شود. 

وی یادآور شد: آموزش‌ها به صورت بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت است که در پایان دوره آموزشی گواهینامه اتمام دوره به هنرآموزان ارائه می‌شود که با در دست داشتن گواهینامه برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی همدان در خصوص میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان دریافت وام گفت: تاکنون سقف پرداخت تسهیلات 10 میلیون تومان بود که در سال جاری به مبلغ 15 میلیون تومان افزایش یافت که به صورت قرض‌الحسنه از منابع بانکی و صندوق خوداشتغالی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری تعداد 7 هزار و 68 مورد در سامانه ثبت شدند که برای آنها شغل ایجاد شده و استان همدان در ثبت سامانه و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

یارمحمدی در ادامه سخنان خود به افرادی که با استفاده از خدمات خوداشتغالی در استان خودکفا شدند، اظهار داشت: تاکنون تعداد 48 هزار طرح خودکفایی برای خانواده‌های زیرپوشش استان اجرا شده که از این تعداد بیش از 10 هزار خانواده به خودکفایی رسیدند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی همدان به عنوان دستگاه برتر در حوزه ایجاد اشتغال شناخته شده و از معاون ریاست جمهوری لوح تقدیر گرفته است و در شورای اشتغال تصویب شده که روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر ایجاد اشتغال آنها به کمیته امداد واگذار شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همدان اضافه کرد: در سال جاری اعتباری بیش از 96 میلیارد تومان برای خود اشتغالی مصوب داشتیم که مبلغی بیش از 23 میلیارد تومان به افراد متقاضی پرداخت شده و بقیه هم تا پایان سال برای دریافت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

وی تأکید کرد: تاکنون بیش از 6 هزار نفر آموزش‌های بلندمدت و بیش از 14 هزار نفر آموزش‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت را دریافت کردند.

یارمحمدی در ادامه سخنان خود به موضوع نظارت بر واحدهای تولیدی و خوداشتغالی که از تسهیلات استفاده کردند، اشاره کرد و افزود: نظارت‌ها در حین اجرای طرح‌ها و دوره‌ای با استفاده از بازرسان خصوصی از واحدها بازدید می‌کنند و تاکنون بیش از 80 هزار مورد بازرسی و نظارت را انجام دادیم.

وی در پایان گفت: اگر متقاضی دریافت تسهیلات نیازمند فضای کسب و کار باشد با بررسی‌های لازم مکان اجرای طرح در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2499/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول