اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

ایجاد 20 هزار فرصت شغلی برای مددجویان مازندرانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: در سال جاری 20 هزار فرصت شغلی با اعتبار 125 میلیارد تومان برای مددجویان مازندران ایجاد شد.

ایجاد 20 هزار فرصت شغلی برای مددجویان مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، ابراهیم باغبانی صبح امروز در همایش بخشداران، دهیاران و رؤسای شوراهای روستاها که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: 65 هزار و 354 نفر مددجوی عادی و 49 هزار و 420 نفر مددجوی طرح شهیدرجایی تحت پوشش این کمیته قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 12.5 درصد مددجویان کمتر از 18 سال سن دارند، افزود: بیشترین مددجویان را افراد 60 سال به بالا تشکیل می‌دهند.

وی تعداد مددجویان زن را 80 هزار و 331 نفر و تعداد مددجویان مرد را 34 هزار و 443 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: 74 هزار و 25 نفر از مددجویان در روستا و 40 هزار و 749 نفر از مددجویان در شهر سکونت دارند.

باغبانی توانمندسازی فکری و فرهنگی، ازدواج پایدار، کمک به تامین جهیزیه و آموزش دختران در آستانه ازدواج و آموزش نوعروسان به مدت 60 ساعت را برخی از رویکرد کمیته امداد در ارائه خدمات حمایتی دانست و افزود: توقف چرخه فقر در خانواده، استفاده از توانمندی‌ها، مهارت‌ها و امکانات و فرصت‌های محیطی در راستای توانمندسازی، تحصیل فرزندان و اشتغال از دیگر رویکرد امداد در ارائه خدمات حمایتی است.

وی ادامه داد: 10 هزار دانش‌آموز و 3 هزار و 800 دانشجو و طلبه تحت حمایت کمیته امداد هستند.

مدیرکمیته امداد مازندران با بیان اینکه در سال گذشته 12 هزار فرصت شغلی ایجاد شد، خاطر نشان کرد: در سال جاری 20 هزار فرصت شغلی با اعتبار 125 میلیارد تومان ایجاد شد.

باغبانی با بیان اینکه مسئولیت ساماندهی، سرمایه‌گذاری و اشتغال در روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر به کمیته امداد واگذار شد، اظهار داشت: مددجویان تحت حمایت، فرزندان خانواده تحت حمایت، سایر بیکاران متقاضی طرح‌های خود اشتغال و مشاغل خانگی واجد شرایط و طرح‌های خوشه کسب و کار از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات هستند.

انتهای پیام/86010/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول