اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مستند «سرزمین ما» در شبکه تبرستان ساخته شد

خبرگزاری فارس: مستند «سرزمین ما» در شبکه تبرستان ساخته شد.

مستند «سرزمین ما» در شبکه تبرستان ساخته شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، «سرزمین ما» عنوان مستندی است به کارگردانی یاسر طالبی که به مدت 40 دقیقه در سیمای شبکه تبرستان تولید شده است. سرزمین ما شرح پیدایش حیات در سیاره زمین با محوریت آب است.

بی‌اغراق می‌توان گفت در بین تمام فیلم‌هایی که در مورد طبیعت ساخته شده است، این مستند از لحاظ جلوه‌های بصری و تصاویر نمایش داده شده از نقاط مختلف زمین بی‌همتا است، تصاویری خیره‌کننده و بسیار دیدنی از سراسر جهان که هر بیننده‌ای را در جای خود میخ‌کوب می‌کند.

موسیقی متن بسیار زیبا که برگرفته از موسیقی‌های ملل مختلف دنیا از جمله کشور ایران است، زیبایی این مستند را دوچندان کرده است.

این مستند با تصاویری خیره‌کننده و بسیار دیدنی از سراسر جهان و موسیقی متن بسیار زیبا، درباره سیاره زمین، خانه‌ای که همگی بر روی آن زندگی می‌کنیم و زیبایی‌های محصورکننده آن با استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های فیلمبرداری روز جهان و جلوه‌های گرافیکی زیبا و حرفه‌ای که متشکل از یک تیم انیماتور سوئدی ایرانی است، ساخته شده است.

این مستند در ابتدا با نماهایی زیبا از کهکشان راه شیری و منظومه شمسی آغاز می‌شود و سپس به توضیح اینکه سیاره ما چگونه ساخته شده و اولین جرقه زندگی در کجا زده شده است، اکسیژن جو چگونه به وجود آمده است، دره‌ها و کوه‌ها و دیگر آثار هنر موجود بر روی کره زمین چگونه پدید آمده‌اند، رنگ‌های زیبایی که کره زمین ما را نقاشی کرده‌اند به واسطه چه عنصری است و … می‌پردازد.

دورنمای سراسری این مستند بیان‌کننده چگونگی تاثیر آب در پیدایش حیات و پیوند همه موجودات با زمین است و اینکه همگی با هم در یک توازن زیستی قرار دارند و نقش اساسی انسان را در بر هم زدن این نظم نشان می‌دهد که چگونه با انقلاب کشاورزی، از بین بردن جنگل‌ها و توسعه صنعت و افزایش میدان گاز دی اکسید کربن در اتمسفر شکافی عظیم در این نظم جهانی به‌وجود آورده‌اند.

سرزمین ما با پژوهش طولانی مدت و جامع برای نخستین بار موضوعیت پیدایش حیات در کره زمین را به شکلی کاملا علمی و پژوهش محور نسبت به دیگر سیارات منظومه شمسی از جمله مریخ و ونوس به تصویر کشیده است.

این مستند پس از نمایش در مجامع علمی مورد توجه کارشناسان قرار گرفته به گونه‌ای که به عنوان منبعی جامع می‌تواند در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار گیرد.

پژوهش، طرح فیلم و تدوین: یاسر طالبی

مجری طرح و تهیه‌کننده: میترا روحی منش 

تصویر و نور: محمد رضایی

صدابردار: میثاق مدانلو

طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق

راوی: رضا بازی برون

دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حجت قدمی 

دستیار اول تصویر: سهیل طالبی

عکس: مونا حافظی 

گرافیک: پریمیر فوکوس سوئد

کارشناسان: محمدعلی محمدی، منصور عزیزخانی و اسماعیل قرائتی

مدیر تولید: مهدی خلیلی 

دستیار تهیه: رقیه عالمی

منشی صحنه: مانا حافظی

انتهای پیام/2296/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول