اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان قزوین هشدار داد

آمار بالای مجانین در قزوین/ کم‌توجهی مسئولان و رها شدن مجانین در جامعه

خبرگزاری فارس: دادستان قزوین گفت: متأسفانه جزو استان‌هایی هستیم که با توجه به میزان جمعیت آمار مجانین بالا می‌باشد که متأسفانه به لحاظ کم توجهی مسئولان مربوط این افراد در جامعه رها شده‌اند.

آمار بالای مجانین در قزوین/ کم‌توجهی مسئولان و رها شدن مجانین در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در نشستی که با حضور مدیرکل دادگستری استان در خصوص بررسی وضعیت بیماران روانی برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه جزو استان‌هایی هستیم که با توجه به میزان جمعیت آمار مجانین بالا می‌باشد که به لحاظ کم توجهی مسئولان مربوط این افراد در جامعه رها شده‌اند.

وی در خصوص مشکلات موجود در بیمارستان روانی گفت: این مشکلات قابل قبول است اما به عنوان مدعی‌العموم مسئول تأمین امنیت جامعه بوده و نمی‌توانیم این افراد را در جامعه رها کنیم چراکه آنها اختیاری بر اعمال خود نداشته و ممکن است مرتکب جرایم و جنایات جبران‌ناپذیر شوند.

مجید اکبرپور معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان نیز ضمن اشاره به قانون مجازات اسلامی گفت: مطابق ماده 52 قانون مجازات اسلامی و مواد 2 و 3 و 4 قانون اقدامات تأمینی و تربیتی، افراد با مشکلات روانی مجرمان غیرمسئول هستند و دولت موظف است مراکزی را برای نگهداری آنها تأمین کند.

وی افزود: همچنین برای قضات وظیفه‌ای تعیین شده مبنی بر ارجاع مجرمان مختل‌المشاعر و مجانین به نگهداری در تیمارستان، بنابراین نمی‌توان قضات را از ارجاع اینگونه افراد منع کرد چراکه یک وظیفه قانونی بوده و از سوی دیگر مشکل روانی از سوی پزشکی قانونی مورد تأیید قرار می‌گیرد.

قافله‌باشی رئیس بیمارستان روانی 22 بهمن استان قزوین نیز در این نشست بیان کرد: تعدادی از بیماران از سوی دستگاه قضایی به مرکز درمانی ارجاع می‌شوند که بعضا نیازمند بستری نبوده و در صورت بستری شدن نیز ترخیص آنها به سختی صورت گرفته و مستلزم طی مراحل قانونی است.

وی در ادامه افزود: اگر افرادی که مشکلات واقعی روانی دارند، از سوی دستگاه قضایی ارجاع شوند امکان پذیرش بیشتر بیماران روانی متفرقه که نیازمند خدمات روانی درمانی هستند، فراهم شود بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/2667/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول