اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بیمارستان جامع روانپزشکی استان یزد:

15 درصد بیماران روانی بستری در یزد غیر بومی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جامع روانپزشکی استان یزد گفت: در حال حاضر 15 درصد بیماران روانی بستری در یزد غیر بومی هستند.

15 درصد بیماران روانی بستری در یزد غیر بومی هستند

حسن جان‌فدا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: این مرکز درمانی با 100 تخت فعال، قطب روانپزشکی در مرکز و جنوب شرق کشور است و 15 درصد بیماران این مرکز را بیماران غیربومی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: این مرکز درمانی به عنوان قطب روانپزشکی در مرکز و جنوب شرق کشور است که دارای بخش‌های زنان، مردان، VIP، اورژانس روانپزشکی، بخش دوگانه، الکترو تشنج درمانی (ECT) و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی است.

جان‌فدا با اشاره به وجود درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی عنوان کرد: در این بخش خدمات تخصصی روانپزشکی عمومی و تخصصی، اختلالات روانی، رفتاری، روانشناسی و مشاوره، گفتار درمانی و کار درمانی و سایر اقدامات درمانی مرتبط نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که بیماران توسط متخصصان در این مرکز آموزشی درمانی، ویزیت می‌شوند، افزود: این بیمارستان برای چهارمین سال پیاپی به پذیرش دستیار روانپزشکی اقدام کرده است و در حال حاضر دارای شش عضو هیئت علمی و 11 دانشجوی دستیار روانپزشکی است.

جان‌فدا با اشاره به بخش VIP خاطرنشان کرد: در این بخش خدمات تخصصی روانپزشکی عمومی و اختلالات روانی، رفتاری و مشاوره و سایر اقدامات درمانی مرتبط ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: بخشVIP دارای هشت تخت بستری است که شامل چهار اتاق دو تخته است، بیماران در این بخش به صورت خصوصی پذیرش می‌شوند و می‌توانند همراه داشته باشند و امکانات ویژه دریافت کنند.

جان‌فدا یادآور شد: دومین بخش VIP در صورت تأمین نیروی پرستاری با توجه به استقبال خوب بیماران و خانواده‌های آنان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس بیمارستان جامع روانپزشکی استان یزد با بیان این‌که این مرکز تنها مرکز دارای بخش تشخیص دوگانه است، افزود: بخش تشخیص دوگانه دارای 16 تخت بستری است و این بخش پذیرای بیمارانی است که علائمی از سایکوز و اعتیاد را با هم دارا باشند که علاوه بر درمان سایکوز به درمان اعتیاد این بیماران به روش نوین و علمی پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده بخشECT گفت: تشنج درمانی با الکتریسیته از مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این بخش است که بیماران به صورت سرپایی یا بستری مراجعه می‌کنند.

مدیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جامع روانپزشکی استان یزد یادآور شد: بعضی از بیماران با وجود مصرف داروهای روانپزشکی از درمان ECT استفاده می‌کنند و در این روش درمانی که معمولاً سه روز در هفته انجام می‌شود، با استفاده از این دستگاه جریان برق ضعیفی را در کم‌تر از چند ثانیه به سر بیمار منتقل می‌کنند که موجب تغییراتی در مغز بیمار و بهبودی او می‌شود.

جان‌فدا خاطرنشان کرد: این بیمارستان تنها بیمارستان آموزشی در استان یزد است که از سال 1389دارای گواهی نامه ایزو 2001 با ورژن 2008 از مؤسسه MIC است.

گفتنی است، مرکز جامع روانپزشکی در سال 1367 با نام دارالشفاء موسی‌بن جعفر (ع) توسط خیر مرحوم حاج محمد حسین سپهر در ابتدای شهرستان تفت ساخته و تحویل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد شد و در حال حاضر با حدود 120 نفر کادر پزشکی، پرستاری، اداری و خدمات به عنوان یک بیمارستان آموزشی، درمانی، پژوهشی در خدمت تأمین سلامت و امنیت روان جامعه است.

انتهای پیام/2464/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول