اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی مازندران خبر داد

مازندران بیشترین کمپ ترک اعتیاد را دارد/فعالیت 57 کمپ بدون مجوز

خبرگزاری فارس: معاون پیشگیری بهزیستی استان مازندران گفت: 57 کمپ ترک اعتیاد بدون مجوز در مازندران فعالیت می‌کنند.

مازندران بیشترین کمپ ترک اعتیاد را دارد/فعالیت 57 کمپ بدون مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، شکرالله پهلوانیان بعداز ظهر امروز در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر استان که در استانداری مازندران برگزار شد، از افزایش روز افزون کمپ ترک اعتیاد در مازندران خبر داد و اظهار داشت: 57 کمپ ترک اعتیاد به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 11 کمپ ترک اعتیاد روند اخذ مجوز فعالیت را می‌گذرانند، ادامه داد: ادامه فعالیت برای کمپ‌هایی که در حال اخذ مجوز فعالیت هستند بلامانع است.

پهلوانیان به تعداد زیاد متقاضیان گشایش کمپ ترک اعتیاد در مازندران اشاره کرد و گفت: شاید بیکاری عاملی برای اشتغالزایی در این بخش باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد کمپ‌های ترک اعتیاد در مازندران دیده می‌شود، تصریح کرد: استان فارس چهار کمپ، لرستان 12 کمپ و مازندران با توجه به جایگاه ویژه اجتماعی در کشور دارای 40 کمپ با مجوز، 11 مورد در نوبت و 60 کمپ ترک اعتیاد به صورت ناشناخته و غیر مجاز در استان فعالیت می‌کنند.

این مسئول حمایت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی پشتیبان از بهبود یافتگان مواد مخدر را ضروری دانست و گفت:  10 تا 15 درصد حمایت بانک‌های عامل به اشتغالزایی افراد بهبود یافته از مواد مخدر سوق داده می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 110 واحد مسکن مهر سهم مورد نیاز معتادان بهبود یافته در استان مازندران است.

پهلوانیان درباره ایجاد کمپ بازپروری معتادان زن در مرکز مازندران اشاره کرد و بیان داشت: آمادگی داریم مجوز لازم برای ایجاد کمپ ویژه بانوان معتاد به مواد مخدر در شهرستان ساری را بدهیم ولی تیمی که در این زمینه اقدام کردند در برخی مناطق با مخالفت‌های مردمی روبه رو شدند.

وی حمایت از کمپ‌های ترک اعتیادی که با مجوز قانونی فعالیت می‌کنند را در اولویت برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: اغلب بانوان معتاد از شهرهای همجوار به مناطق آلوده مرکز مازندران مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/86006/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول