اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف ملایر خبر داد

افتتاح پروژه تجاری و مسکونی نبی اکرم(ص) در ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از افتتاح پروژه تجاری و مسکونی نبی اکرم(ص) ملایر خبر داد و گفت: برای این پروژه 7 میلیارد ریال از محل مؤسسه بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان همدان هزینه شده است.

افتتاح پروژه تجاری و مسکونی نبی اکرم(ص) در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه تجاری و مسکونی نبی اکرم(ص) ملایر با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در ملایر افتتاح پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و درمانی را از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته در ملایر برشمرد.

وی با اشاره به فرهنگ غنی وقف در آیات و روایات اسلامی گفت: این فرهنگ یکی از دستورات سفارش شده اسلام است که در این زمینه پیامبر(ص)و ائمه معصومین(ع) به عنوان بزرگترین واقفان در اسلام  هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره اینکه 63 درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز بر اساس نیات واقفان عمل می‌کند و در راستای جذب بیشتر واقفان بیشتری در این شهرستان در بخش موقوفات هستیم.

وی گفت: تعداد زیادی از واقفان به ما مراجعه می‌کنند اما اطلاعی از نیازهای شهرستان ندارند در این زمینه ما به واقفان مشاوره می‌دهیم که با توجه به نیاز شهرستان موقوفات خود را وقف کنند.

زین‌العابدینی با بیان اینکه ثمرات وقف در ملایر روز به روز بیشتر می‌شود، اظهار داشت: ساخت استخر سیف‌الدوله، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، پروژه‌های عمرانی، خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز آموزشی، مراکز درمانی و... از مهم‌ترین ثمرات وقف در ملایر بوده است.

وی هزینه کرد بقاع متبرکه را در 9 ماهه سال‌جاری 160 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در این مدت کل هزینه کرد موقوفات ملایر 2 میلیارد و 570 میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان داشت: در حال حاضر، همه فضاهای بهداشتی، دانشگاه‌ها، 84 مدرسه و بسیاری از ادارات و نهادهای ملایر جزء موقوفات است.

وی به پروژه تجاری و مسکونی نبی اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: این پروژه در بلوار 15 خرداد واقع شده که برای آن 7 میلیارد ریال از محل مؤسسه بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان همدان هزینه شده است.

این پروژه در دو طبقه دارای 10 باب مغازه به متراژ 300 متر مربع و طبقه دوم شش واحد مسکونی به متراژ 450 متر مربع است که در زمینی به مساحت یک هزار و 280 متر مربع به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/89013/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول