اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خراسان‌رضوی:

آمورش مهارت‌های زندگی در محلات مشهد امری ضروری است

خبرگزاری فارس: مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: تا به حال آموزش مهارت‌های زندگی در تمام انبوه‌های جمعیتی در نظر گرفته شده است و آموزش مهارت‌های زندگی‌ در محلات که امری ضروری است به زودی اجرایی می‌شود.

آمورش مهارت‌های زندگی در محلات مشهد امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مسعود هنربخش ظهر امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدرسین مهارت‌های زندگی در محلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا زیرساخت‌های آموزش مهارت‌های زندگی در 50 محله مشهد در حال اجرایی شدن است.

وی تصریح کرد: این برنامه برای نخستین بار در شهر مشهد در حال اجرایی شدن است و بنا است به صورت برنامه‌های جدید و بسته‌های آموزشی یکسان و به شکل منسجم به اهالی محلات مختلف ارائه می‌شود.

مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به آزمایشی بودن اجرای این برنامه در سطح شهر مشهد به مدت یک سال خاطر نشان کرد: اگر این برنامه با موفقیت انجام شود از سال آینده برای سایر شهرستان‌های استان نیز اجرایی می‌شود.

هنربخش با یادآوری برگزاری نشست هم‌اندیشی برای مدرسین مهارت‌های زندگی در مشهد اظهار کرد: در این نشست 20 نفر از مدرسین و کارشناسان و کارشناسان ارشد روان‌شناسی، علوم تربیتی و رشته‌های مرتبط ترتیب داده شده است که تمامی آنها در حال حاضر مدرس مهارت‌های زندگی و دروس مرتبط در ادارات مختلف هستند.

وی یادآور شد: از میان این افراد مدرسان مهارت‌های زندگی برای تدریس دروس مهارت‌های زندگی در محلات استفاده می‌شود.

مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان‌رضوی با اشاره به مطرح شدن ایده‌های متفاوت از سوی مدرسان برای یکسان‌سازی محتوای آموزشی برای محلات خاطر نشان کرد: تمام این ایده‌ها در یک کمیته کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد و یک جزوه واحد برای تمام محلات تدوین شده تا مورد استفاده تمام مدرسان قرار بگیرد.

همچنین در ادامه قاسم دهقان‌پور مسئول شبکه اجتماع محور خراسان‌رضوی اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه رشد و ارتقای آگاهی‌های عمومی در مورد آسیب‌های اجتماعی و نحوه برخورد با آن‌ها است.

وی با بیان اینکه سکونت‌گاه‌های غیر دائم در سطح شهر مشهد یکی از مکان‌هایی است که آسیب‌های اجتماعی در آنان بسیار مشهود است تصریح کرد: وجود بیشترین تراکم جمعیتی و کمترین امکانات رفاهی و فرهنگی در این مکان‌ها از عللی است که سبب آسیب‌خیز بودن این مکان‌ها می‌شود.

مسئول شبکه اجتماع محور خراسان‌رضوی تاکید کرد: یکی از دلایلی که مسئولان بهزیستی را متوجه این مکان‌ها برای اجرا کردن اقدامات فرهنگی در این مناطق کرده است لزوم انجام دادن کار فرهنگی در این مناطق و برای افرادی است که در محلات و دور از اجتماعاتی هستند که بهزیستی و یا ارگان‌های دیگر به آن‌ها دسترسی دارند.

دهقان‌پور در ارتباط با نحوه تنظیم جزوات درسی این دروی برای افراد متذکر شد: این جزوات برای افراد کم سواد مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا باید در اطلاعات عمومی عادی نگارش و تدوین شود تا برای اقشار متوسط و پایین نیز قابل فهم باشد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای حفظ وحدت رویه و بیشتر شدن تاثیر این برنامه‌ها جزوات بازخوانی و یکسان‌سازی می‌شوند.

مسئول شبکه اجتماع محور خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین برای برگزاری این کلاس‌ها در ساعات مختلف مشکلی وجود ندارد.

دهقان پور با بیان اینکه این کلاس‌ها برای هر دوره 5 جلسه است تاکید کرد: همچنین برای ارسال مربی و تکرار کلاس‌ها به صورت دوره‌ای هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: ناظر این برنامه بهزیستی خراسان‌رضوی و مجری آن شبکه اجتماع محور استان خراسان‌رضوی است.

انتهای پیام/70010/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول