اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر خبر داد

تلاش وهابیون برای نفوذ در ایرانشهر

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایرانشهر گفت: اهل سنت ایرانشهر پیرو مکتب حنفی هستند اما سلفی‌ها و وهابی‌ها نیز در حال تلاش برای نفوذ در این شهر هستند و مظلومیت شیعه به چشم می‌آید.

تلاش وهابیون برای نفوذ در ایرانشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد طاووسی امروز در دیدار با آیت‌الله یزدی در قم اظهار کرد: مردم ایرانشهر همواره نسبت به مقام معظم رهبری ارادت داشته و شیعه و سنی در این شهر هیچ‌گاه خدمات ایشان در دوران تبعید را فراموش نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه وحدت میان سنی و شیعه در ایرانشهر زبانزد خاص و عام است افزود: اختلاف مذهبی حتی در میان اعضای یک خانواده در این شهر دیده می‌شود اما ارتباط خوبی میان آن‌ها برقرار بوده و هر یک برنامه‌های دینی خاص خود را انجام می‌دهند.

امام جمعه ایرانشهر از ارتباط گسترده میان شیعیان و اهل تسنن در این شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: سنی‌های ایرانشهر احترام زیادی برای اهل بیت(ع) قائل هستند و در برنامه‌های خود از امامان شیعه به خوبی یاد می‌کنند و این امر نتیجه برنامه‌ریزی خوب نظام اسلامی نیز هست.

وی ادامه داد: اهل سنت ایرانشهر پیرو مکتب حنفی هستند اما سلفی‌ها و وهابی‌ها نیز در حال تلاش برای نفوذ در این شهر هستند و مظلومیت شیعه به چشم می‌آید.

طاووسی بیان داشت: ایرانشهر در معرض نقل و انتقال مواد مخدر بوده و بنابراین با توجه به حساسیت موضوع باید توجه بیشتری از سوی مسئولان به این منطقه صورت گیرد.

امام جمعه ایرانشهر با بیان اینکه زمینه آسیب‌پذیری در این شهر زیاد است گفت: با این حال زمینه هدایت نیز به خوبی فراهم بوده و می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی برای این منظور داشت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ترکیب جمعیتی اهل سنت به شیعیان در ایرانشهر 70 درصد در مقابل 30 درصد بوده و لازم است افرادی باشند تا بتوانند شبهات موجود را پاسخی قاطع داده و از باقی ماندن سئوالات گوناگون در ذهن جوانان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/78004/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول