اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد

راه‌اندازی خط تولید تراکتورهای چینی در فارس

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: پس از تست و در صورت کسب نتیجه مثبت، خط تولید تراکتورهای شرکت «هپکو» کشور چین در این استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی خط تولید تراکتورهای چینی در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدحسن طلعتی، در جلسه ملاقات با هیئت چینی از شرکت تراکتورسازی «وای تی او YTO» و کارشناسان شرکت تولید تجهیزات سنگین «هپکو» اظهار داشت: توسعه مکانیزاسیون موجب کاهش سختی کار، زمان، هزینه و انرژی می‌شود و علاوه بر این، سهم کشاورز از سود تولید را نیز افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: چنانچه از یک ناوگان برداشت قوی و کارآمد برخوردار باشیم، ضمن صرفه‌جویی در انرژی، شاهد تلفات کمتری نیز می‌شویم.

این مسئول ادامه داد: اگر ناوگان ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی کارآمدی نداشته باشیم، نهاده‌ها، انرژی و... به هدر رفته و در نهایت تولیدی با کیفیت به دست نمی‌آید.

طلعتی ابراز داشت: در حال حاضر فارس از ناوگان برداشت قوی و مدرنی برخوردار است که ضمن رفع نیاز این استان، به سایر استان‌های کشور نیز خدمات ارائه می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه امروزه رویکرد بسیار خوبی نسبت به مکانیزاسیون وجود دارد گفت: ورود مکانیزاسیون به بخش‌هایی مانند باغبانی، حفظ نباتات و شیلات سبب رونق این بخش‌ها و ایجاد تولید پایدار شده است.

طلعتی، بر بحث آموزش دست‌اندرکاران بخش مکانیزاسیون نیز تاکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا بخش مکانیزه از تجربیات کشورهای دیگر مطلع و در جریان آخرین تکنولوژی این بخش قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به هدف از برگزاری این ملاقات اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به نامه شرکت «هپکو» مبنی بر مذاکره با شرکت چینی در مورد واردات ماشین‌آلات از شرکت «وای تی او» چین این ملاقات صورت پذیرفت.

وی افزود: شرکت «وای تی او» (YTO) دارای چهار کارخانه بزرگ تولید تراکتور با سابقه 33 ساله است که می‌تواند برای هر کشوری بر اساس استانداردهای مورد نیازشان تراکتور تولید کند.

طلعتی تصریح کرد: ارائه تراکتور با کیفیت بالا و همچنین ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی از جمله مواردی بود که ما در این جلسه بر آن تاکید داشتیم و طرف مقابل نیز قول همکاری را در این زمینه را داده است.

این مسئول گفت: در این جلسه مقرر شد که شرکت هپکو به عنوان نماینده این شرکت چینی، سه دستگاه تراکتور با قدرت‌های متفاوت را در اختیار سازمان جهاد کشاورزی فارس قرار دهد تا پس از یک دوره کاری دو ماهه در مزارع و بررسی کار توسط کارشناسان اداره امور فناوری‌های مکانیزه و کارشناسان شرکت «وای تی او» نتیجه کارکرد تراکتور در شرایط مختلف این استان، نسبت به برگزاری کلاس‌های ترویجی و آشنایی بهره‌برداران با این تراکتورها اقدام شود.

طلعتی در پایان اذعان داشت: همچنین مقرر شده پس از تست تراکتورها و در صورت کسب نتیجه مثبت، خط تولید آن توسط شرکت هپکو در استان فارس راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول