اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

«مساعی در مهران» که فراموش کردن آن ظلم است

خبرگزاری فارس: مهران نامی که همواره بر تارک نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌درخشد و مساعی که فراموش کردن آن ظلم است.

«مساعی در مهران» که فراموش کردن آن ظلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، از زمانی که به یاد دارم نام مقدس «مهران» همواره زبانزد خاص عام بوده و خواهد بود، چه زمانی که برای بسیاری از مردمان این دیار محلی برای جهاد اکبر و امرار معاش برای خانواده بود و چه زمانی که فرزندان این دیار در فراز و نشیب‌های جغرافیایی آن سر بر بالین خاک نهادند و از از این سرزمین کهن و اسلامی دفاع کردند.

همه در هر دو دوران به خوبی با واژه مقدس «مهران» آشنایی کامل دارند چون مهران تنها متعلق به ایلام نیست بلکه مهران متعلق به همه فرزندان، پدران و مادران این سرزمین پهناور ایران اسلامی است.

در روزهای گذشته و در آستانه اربعین حسینی این دیار با خیل عظیم مشتاقان زیارت عتبات عالیات از جمله امام حسین (ع) مواجه شد.

با تدبیری که از سوی مسئولان استانی و همکاری مسئولان کشوری اندیشیده شده برای چند روزی تردد افرادی در مرز مهران آزاد شد و این موضوع سبب شده که خیل عظیم مشتاقان زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) وارد این خروجی بین‌المللی شوند.

مسئولان این دیار نیز با بضاعت خود پذیرا و میزبان زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) بودند و از تمام توان برای این پذیرایی و میزبانی استفاده کردند.

استقبال گرم زوار از این خروجی که بر اساس اعلام مسئولان امر روزانه تا 10 هزار و بلکه بیشتر هم فرا رسید نشانه و گواهی بر توانمندی و ظرفیت مرز مهران و مسئولان آن برای میزبانی تردد زوار به عتبات عالیات است.

در این مدت کوتاه بر اساس آمار منتشره بیش از 100 هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز مهران به کشور عراق سفر کردند و این تعداد نیز طی چند روز پس از اربعین حسینی به کشورمان بازگشتند.

تامین خودروهای سواری، باری و حمل و نقل عمومی، تامین مایحتاج، رفاهی و از همه مهم‌تر صدور روادید و سفر تک تک این افراد از مرز مهران با ظرفیت‌های و بسترهای موجود مرزی در مدت کوتاه یک هفته کار بسیار پیچیده و دشواری بود که مردم و مسئولان مهرانی و ایلامی به خوبی از پس این آزمایش نیز برآمدند و پیروز و سربلند به عنوان میزبانان واقعی عتبات عالیات در جای جای کشور نامیده شدند.

امید است مسئولان استان و کشورمان بار دیگر به این مردم و مسئولان اعتماد کرده و با افزایش امکانات نرم و سخت‌افزاری زمینه تردد انفرادی زوار را از خروجی بین‌المللی مهران فراهم کنند.

توجه به این مهم سبب رونق اقتصادی هرچه بیشتر منطقه شده که با استفاده از ظرفیت مرز بین‌المللی مهران کار بسیار دشواری نیست.

امنیت مطلوب، نزدیکی به عتبات عالیات، هم‌‌فرهنگ بودن مردمان دو استان مجاور مرز در ایران و عراق و ... همه و همه از مزیت‌های مرز مهران است که بر دیگر خروجی‌های کشور برتری دارد. 

انتهای پیام/2246/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول