اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد

راه‎اندازی کانون‎های گفتمان جوان در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: به اعتقاد من باید نشست‎های چهره به چهره با تعداد جمعیت کم برگزار کنیم، پرسش و پاسخ باید در هر شهرستانی تحت عنوان کانون‎های گفتمان جوان راه‎اندازی شود.

راه‎اندازی کانون‎های گفتمان جوان در گلستان

غلامرضا منتظری در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در حال حاضر برخی فرق ضالّه و عرفان‎های انحرافی تهدیدهای جدی برای نسل جوان به شمار می‎روند و در این زمینه ما باید با کارهای فرهنگی ضریب آگاهی نسل جوان را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: در این زمینه کارهای مکتوبی در قالب کتاب و مجله و ... منتشر شده و نرم‎افزارهایی هم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقیاس وسیع تولید شده اما به اعتقاد من کافی نیست.

باید پرسش و پاسخ در قالب کانون‎های گفتمان جوان شکل بگیرد

منتظری اذعان داشت: ما باید دیدارهای چهره به چهره را با تعداد جمعیت کم برگزار کنیم، باید پرسش و پاسخ در قالب کانون‎های گفتمان جوان شکل بگیرد، این لازمه‎اش این است که همه دستگاه‎های علمی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی دست به دست هم دهند و این فضا را ایجاد کنند تا جوان این شبهات را که ناجوانمردانه به او حمله می‎شود، مطرح کند و جوابش را بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان عنوان کرد: بارها جوانانی را دیده‎ایم که دور گردنش برخی نمادهای شیطان‎پرستی را آویزان کرده و وقتی با او در مورد این گردنبند صحبت می‎کنی، می‎گوید که برای زیبایی آن را دور گردنم انداخته‎ام و از رمز و راز آن اطلاعی ندارم.

خانواده‎ها باید مراقبت لازم از فرزند خود داشته باشند

وی با بیان اینکه این برخورد نشان می‎دهد اطلاعات و دامنه آگاهی نسل جوان کم است ادامه داد: از طرفی خانواده‎ها هم باید مراقبت لازم را از فرزند خود داشته باشند، دوستان هم سن و سال او را بشناسند و بدانند فرزندشان با چه کسانی نشست و برخاست می‎کند، والدین سعی کنند با دوستان فرزند خود در ارتباط باشند.

منتظری تصریح کرد: جوانان نباید بترسند که دوستان خود را به خانواده‎هایشان معرفی کنند چون انتخاب دوست خیلی مهم است و دوست خوب شخصیت انسان را می‎رساند.

همه در بخش فرهنگ‎سازی با هم همکاری کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اضافه کرد: در تمام مصاحبه‎های افراد معتاد وقتی علت اعتیاد را سوال می‎کنید از دوستان ناباب سخن می‎گوید به نظر من فرهنگ‎سازی یک کار جمعی است و همه نهادهای رسمی و غیررسمی و دولتی و غیردولتی باید به طور پیوسته و مکمل در این زمینه با هم همکاری کنند و ایده‎ها و تجربیات یکدیگر را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

دشمن در حال حاضر همه تمرکز فشارهای خود را روی نسل جوان قرار داده‎اند

وی خاطرنشان کرد: امروزه شبکه‎های اجتماعی و ماهواره‎ها که عمدتاً وابسته به جریان امپریالیسم غربی هستند با چهره‎ای جذاب و فریبنده و در لباس دوست غذای مسموم به خورد جوان می‎دهند و در حال حاضر همه تمرکز فشارهای خود را روی نسل جوان قرار داده‎اند چراکه می‎دانند توانمندی جوانی و شور و نشاط جوانی برای یک کشور سرمایه است و اگر آن را بگیرند از آن کشور پوسته‎ای بیش باقی نمی‎ماند لذا باید تمامی رویکردهای برنامه‎های فرهنگی موضوع مهم جوانان باشد.

منتظری استقبال از نمایشگاه کتاب امسال را خوب توصیف کرد و گفت: با توجه به فصل سرما و امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان استقبال خوب بود و ما با ارزیابی‎هایی که داریم دنبال این هستیم که سطح استقبال و میزان کتابخوانی و خرید کتاب عموم جامعه را بالا ببریم. 

انتهای پیام/2307/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول