اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سکونت زلزله‌زدگان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای زندگی و سکونت زلزله‌زدگان این استان خبر داد و گفت: 95 درصد منازل زلزله‌زدگان بازسازی شده است.

فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سکونت زلزله‌زدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اشرف‌نیا  ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تامین انرژی مناطق زلزله‌زده مانند آب،‌ برق،‌ گاز و موضوعاتی همچون مدرسه، خانه‌های بهداشت، ساختمان‌های عمومی، جاده‌سازی و ساخت راه‌های روستایی از جمله زیرساخت‌هایی است که کار تامین و ساخت بسیاری از آنها بلافاصله پس از وقوع زلزله آغاز شد و برخی از آنها نظیر انرژی اکنون به طور کامل تامین شده است.

وی تاکید کرد: اکنون آب،‌ برق و گاز تمام مناطق زلزله‌زده اعم از روستایی و شهری که در خانه‌های نوسازی شده یا در کانکس ساکن هستند، تامین شده و فقط گازرسانی به روستاییانی که پیش از این از انشعاب گاز برخوردار نبودند، ‌در دست انجام است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به بازسازی 95درصدی منازل زلزله‌زدگان و با بیان اینکه سه نوع تخریب 100 درصدی، 60 تا 100 درصدی و 30 تا 60 درصدی در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته، می‌گوید: حدود 5 هزار و 200 خانه حدود 100 درصد و بیش از 4 هزار مورد حدود 60 تا 100 درصد تخریب شده بود و تمام این منازل که شامل 9 هزار خانه می‌شود، اکنون از نو ساخته و تحویل ساکنان آنها شده است.

اشرف‌نیا با بیان اینکه افزون بر این، 3 هزار خانه دیگر نیز ساخته و تحویل زلزله‌زدگان شده است، افزود: 8 هزار مورد از منازل مسکونی نیز بین 30 تا 60 درصد آسیب دیده بود که کار بازسازی آنها در حال انجام است.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول