اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل ورزشی مازندران:

بداخلاقی‌های ورزشی به رشته کشتی رسوخ نکند

خبرگزاری فارس: کارشناس و تحلیل‌گر مسائل ورزشی مازندران گفت: بداخلاقی‌های ورزشی از رشته‌های دیگر به کشتی کشورمان هم رسوخ کرده که باید مانع این امر شویم.

بداخلاقی‌های ورزشی به رشته کشتی رسوخ نکند

داود فلاح  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در آمل بیان داشت: آمل یکی از شهرهای ورزشی است که امسال توانسته در عرصه المپیک با درخشش رضایی در وزن 96 کیلوگرم کشتی فرنگی در المپیک 2012 بدرخشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر بد اخلاقی در برخی از رشته‌های ورزشی که هم‌اکنون به رشته کشتی نیز سرایت کرده است، گفت: کشتی رشته مقدسی است که در آن پهلوانی حرف نخست را می‌زند بداخلاقی در برخی از رشته‌های ورزشی کشورمان به اوج خود رسیده و هم‌اکنون در حال رسوخ به رشته محبوب کشتی است.

فلاح یادآور شد: با حوادث اخیر در فینال لیگ برتر کشتی آزاد در تهران رنجانده شد البته درست است که در داوری‌ها ممکن است اشتباهی رخ دهد ولی هیچ نیازی به بی‌احترامی و بداخلاقی نیست.

وی تصریح کرد: کشتی در اخلاق‌، مردانگی، مروت و پهلوانی زبانزد است پس مسئولان نباید اجازه دهند این حرکات در آن رخ دهد زیرا کشتی حرمت دارد و حتی خاک تشک آن ارزشمند است.

فلاح با اشاره به اینکه باید در این رشته ورزشی از پهلوانان الگو بگیریم، اذعان داشت: در مازندران افرادی همانند امامعلی حبیبی را به عنوان پیشکسوت داریم که او در المپیک 1956 ملبورن با 40 درجه تب بر روی تشک حاضر شد و نخستین مدال طلای تاریخ ورزش ایران در المپیک را به نام خود ثبت کرد.

وی با اعلام اینکه اگر چه فدراسیون کشتی مصمم است تا مانع برخی بداخلاقی‌ها در کشتی شود، ادامه داد: باید در این امر کشتی‌گیر خودش نیز بخواهد تا همچنان این رشته ورزشی با هیچ حاشیه‌ای مسیر ترقی و پیشرفت خود را طی کند.

انتهای پیام/86012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول