اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل امور بانوان استانداری گیلان:

اجرای طرح تفکیک جنسیتی ضرورت دانشگاه آزاد رشت است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان اجرای طرح تفکیک جنسیتی را ضرورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دانست و گفت: این طرح موجب ایجاد محیطی امن برای تحصیل دختران می‌شود.

اجرای طرح تفکیک جنسیتی ضرورت دانشگاه آزاد رشت است

طیبه بزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: بانوان در دوران انقلاب اسلامی و پس از پیروزی شکوهمند آن نیز در عرصه‌های مختلف حضوری فعال داشتند.

وی با بیان اینکه وظیفه نخست بانوان حفظ بنیان خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان است، افزود: از دیدگاه اسلام و امام خمینی(ره) بانوان نباید در خانه‌ها محصور باشند بلکه با کسب مدارج علمی و رعایت عفاف و حجاب می‌توانند در اجتماع حضوری فعال داشته باشند.

*تفکیک جنسیتی ضرورت دانشگاه آزاد رشت/مسئولان از این طرح حمایت کنند

این مسئول به طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در دانشگاه موجب ایجاد محیطی امن برای تحصیل دختران در جامعه می‌شود.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای این طرح، خواستار حمایت دیگر سازمان‌های مربوطه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت شد و خاطرنشان کرد: دختران امروز ما مادران آینده هستند که باید با فراگیری آموزش‌های لازم نسل آینده را به خوبی تربیت کنند.

بزرگی یادآور شد: در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی دختران پس از تشکیل خانواده و فرزندداری انتخاب شغل مناسب را بر می‌گزینند.

*فعالیت 223 بانوی مدیر در گیلان

وی با اشاره به فعالیت تعداد 223 نفر از بانوان مدیر در رده‌های مختلف اداری گیلان، اذعان کرد: معرفی بانوان مستعد به اداره‌ها و دستگاه‌ها یکی از وظایف اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، برخی از برنامه‌های این دفتر را برشمرد و تصریح کرد: امسال بیش از 400 برنامه ویژه بانوان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان اجرا می‌شود که تنها برگزاری تعداد 80 همایش در حوزه بانوان در این ایام از جمله برنامه‌های این دفتر است.

وی با اشاره به سپری شدن بیش از 1.5 سال از تشکیل انجمن طراحان لباس‌های اسلامی در گیلان اذعان کرد: در ایام دهه فجر نمایشگاه لباس‌های اسلامی بانوان ویژه اداره‌ها و دانشگاه‌ها نیز افتتاح می‌شود.

*برپایی کارگاه آموزشی تحکیم خانواده در گیلان

بزرگی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی در گیلان خبر داد و گفت: برگزاری 114 مسابقه ورزشی ویژه بانوان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در استان نیز از دیگر برنامه‌های ما در این ایام است.

وی برپایی 26 نمایشگاه مختلف با موضوع حجاب و عفاف، اهدای جهیزیه به 300 نوعروس گیلانی با همکاری کمیته امداد امام (ره)، افتتاح 34 مسکن ویژه زنان سرپرست خانوار و ... را از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی دفتر امور بانوان استانداری گیلان در ایام دهه فجر ذکر کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد تسهیلات ویژه برای آموزش زنان شاغل سرپرست خانوار در قالب کلاس‌های ضمن خدمت به منظور توانمند سازی آنها نیز جزو برنامه‌های دفتر مذکور است.

وی درباره نقش زنان گیلانی در پشتیبانی از انقلاب اسلامی، گفت: زنان گیلانی همواره در شالیزارها دوشادوش و همپای مردان تلاش کرده و نقش مهمی را در اقتصاد کشور رقم زده‌اند.

بزرگی از دختران جوان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان، خواست تا پس از دوره فارغ‌التحصیلی به سرعت به دنبال کار و پشت میزنشینی نباشند و پس از تشکیل زندگی و انجام وظایف اصلی کار در جامعه را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: از سال 87 تاکنون بالغ بر 47 هزار نفر از بانوان خانه‌دار در طرح رحمت شرکت کرده‌اند و از آموزش‌های لازم پیرامون تحکیم بنیان خانواده، تربیت فرزندان و آشنایی با دیگر مباحث زندگی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/84002/ز40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول