اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان فرمانداری سمیرم:

طرح شناسنامه آماری زنان در سمیرم اجرا شد

خبرگزاری فارس: مسئول امور بانوان فرمانداری سمیرم گفت: برای نخستین بار طرح شناسنامه آماری زنان در سمیرم اجرا شد.

طرح شناسنامه آماری زنان در سمیرم اجرا شد

نرگس نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم از اجرای طرح شناسنامه آماری زنان در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار با هدف جمع آوری اطلاعات آماری دقیق، مناسب و روز، برای مدیریت کارآمد و اثربخش در حوزه زنان و خانواده از اوایل آبان ماه در این شهرستان شروع شده و امید است تا پایان امسال تکمیل شود.

وی بسترسازی برای اجرایی کردن برنامه‌های اولویت دار در زمینه تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان را از اهداف این طرح دانست و افزود: ایجاد زمینه مساعد برای محقق شدن اهداف و برنامه‌های توسعه در حوزه زنان و خانواده، روز آمده‌سازی و بهره‌برداری از اطلاعات آماری مربوط به زنان و خانواده در جهت برنامه‌ریزی‌های ملی، منطقه‌ای و استانی از دیگر اهداف طرح شناسنامه آماری زنان در سمیرم است.

مسئول امور بانوان فرمانداری سمیرم تصریح کرد: تعداد کل کارمندان زن، تعداد آموزش دیدگان مرکز فنی و حرفه، حافظان قرآن، بیمه شدگان، زنان سرپرست خانوار، شرکت‌های تعاونی زنان، تعداد کل ورزشکاران زن از جمله اطلاعات آماری این طرح است که به تفکیک نقاط شهری و روستائی در حال جمع آوری است.

این مسئول با اشاره به تکمیل اطلاعات آمارهای برخی نهادها و ارگان‌ها ادامه داد: بر اساس آمارهای جمع آوری شده از بیمه تأمین اجتماعی شعبه سمیرم از مجموع 8 هزار و چهار بیمه شده اصلی یک هزار و 781 نفر آن زن که 397 نفر دولتی، 134 نفر غیردولتی، چهار نفر اختیاری و نیز یک هزار و 246 نفر بیمه سایر هستند.

نصیری بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی تربیت بدنی تعداد کل ورزشکاران زن را 490 نفر در همه رشته‌های ورزشی اعلام کرد و متذکر شد: زنان سرپرست خانوار شاغل در بخش دولتی شهرستان سمیرم به تفکیک دلایل تحت پوشش 45 نفر اعلام شده است.

وی در پایان اذعان داشت: آمار زنان شاغل در آموزش و پرورش 531 نفر و آموزشیاران نهضت سواد آموزی 107 نفر هستند.

انتهای پیام/2301/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول