اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

سوگواری خدام آستان مقدس قم در سالروز شهادت امام رضا(ع)

خبرگزاری فارس: در سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) خدام آستان مقدس قم با راه‌اندازی دسته‌ عزاداری این مصیبت را به پیشگاه حضرت کریمه اهل ‌بیت(س) تسلیت گفتند.

سوگواری خدام آستان مقدس قم در سالروز شهادت امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، خدام آستان مقدس کریمه اهل ‌بیت(س) بر اساس سنت همیشگی در سالروز شهادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) با راه‌اندازی دسته عزاداری به سوگواری شهادت این امام همام پرداختند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم که امروز در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار شد حجت‌الاسلام صفر فلاحی استاد حوزه در سخنانی اظهار داشت: حضور فرزندان امام موسی کاظم(ع) در ایران خیرات و برکاتی زیادی را برای مردم این سرزمین در پی داشته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های ائمه معصومین علیهم‌‌السلام در قرآن کریم عنوان کرد:‌ تمام ویژگی‌های انبیای الهی که در قرآن به آن پرداخته شده ‌در وجود ائمه اطهار(ع) وجود دارد، چرا که در غیر این صورت نمی‌توان دین الهی را در جامعه اجرا و مردم را به سمت سعادت هدایت کرد.

این استاد حوزه در ادامه به تبیین برخی ویژگی‌‌های امام رضا(ع) پرداخت و گفت: این امام همام نسبت به حقوق مردم و کرامت انسان اهتمام خاصی داشتند و با عمل کردن به سنت قرآن و پیامبر(ص) بر دل‌‌های مردم حکومت می‌کردند.

در ادامه این مراسم‌ خادمان از مسجد امام حسن عسگری(ع) به سمت آستان مقدس حضرت معصومه(س) حرکت کرده و در صحن امام رضا(ع) با حضور حجت‌الاسلام سعیدی تولیت آستان مقدس قم به سینه‌زنی و عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/2258/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول