اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کمیته فنی نظارت بر مراکز خدمات گردشگری فارس صورت گرفت

بررسی 125 پرونده دفاتر خدماتی و مسافرتی فارس

خبرگزاری فارس: از ابتدای سال جاری تا کنون 125 پرونده توسط کمیته فنی نظارت بر مراکز خدمات گردشگری فارس بررسی شد.

بررسی 125 پرونده دفاتر خدماتی و مسافرتی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، سرپرست امور گردشگری فارس، در حاشیه برگزاری دوازدهمین جلسه این کمیته اظهار داشت: این کمیته به طور معمول هر سه هفته یک‌بار با حضور اعضای آن به ریاست مدیرکل میراث فرهنگی فارس و نمایندگان صنوف مختلف گردشگری این استان برگزار می‌شود.

امیرحسین حکمت‌نیا با اشاره به برگزاری مستمر این جلسات به وظایف این کمیته اشاره و تصریح کرد: صدور پروانه بهره‌برداری از اماکن خدمات گردشگری، بررسی شکایات واصله به کمیته حل اختلاف و دیگر پرونده‌های مطروحه این حوزه از جمله وظایف و اقدامات این کمیته است.

وی به تلاش این اداره کل در افزایش کیفیت خدمات گردشگری در سطح این استان اشاره و خاطرنشان کرد: این کمیته یکی از مهم‌ترین بخش‌های نظارتی و فنی در حوزه گردشگری فارس بوده که تصمیمات آن در ارتقای کیفیت خدمات مناسب به گردشگران بسیار موثر است.

بر اساس این گزارش همچنین قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از پایان مرمت بخش‌هایی از خانه تاریخی عابدی در شیراز خبر داد.

فریدون فعالی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی استان فارس با 54 کارگاه مرمتی فعال در سال جاری گام مهمی در راستای این حفاظت و مرمت از آثار تاریخی این استان برداشته گفت: منزل تاریخی عابدی نیز یکی از این دست پروژه‌ها بوده که مرمت آن با اختصاص اعتباری حدود 600 میلیون ریال انجام گرفته است.

وی در تشریح اقدامات انجام گرفته احیای پوشش سقف و سبک‌سازی بام، تعویض و مرمت شیرسرها و احیای طاق‌نمای آجری ضلع غربی را از اقدامات انجام گرفته در راستای احیای این خانه تاریخی اعلام کرد.

فعالی در پایان با بیان اینکه کار مرمت 13 بنای تاریخی از فروردین ماه تا دی ماه سال جاری از محل اعتبارات امسال به پایان رسیده متذکر شد: کار مرمت 33 بنای تاریخی نیز بین 60 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به زودی شاهد اتمام کار مرمت این بناها نیز خواهیم بود. 

خانه تاریخی عابدی مربوط به دوره قاجار است که در بافت قدیم شیراز، ابتدای کوچه مقنی‌ها واقع شده است.

این اثر در تیر ماه سال 1377 به شمارهٔ ثبت 2050 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول