اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرشور هیئات مذهبی سراسر کشور

اجتماع عظیم عزادران رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور پرشور 4 هزار هیئت مذهبی از سراسر ایران اسلامی و زائران و مجاوران عزادار بارگاه منور رضوی، اجتماع عظیم عزاداران رضوی در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

اجتماع عظیم عزادران رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد

به گزارش  خبرگزاری فارس از مشهد، در این مراسم که همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در سخنانی به بیان فضیلت زیارت امام رضا(ع) و جایگاه ویژه زائر پرداخت.

وی بیان داشت: در آستانه رحلت جانگداز رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت رضا(ع) فرصت بسیار مغتنمی است که در جوار بارگاه ملکوتی حجت هشتم خداوند برای پیروزی و نصرت مسلمانان و شیعیان جهان دعا کنیم.

وی امام رضا(ع) را مظهر رأفت و مهربانی دانست و خاطر نشان کرد: پیشوای هشتم شیعیان(ع) با آنکه مقام رفیع امامت را داشت و برگزیده‌ خدا بود، در عین حال نه تنها برای خود هیچ گونه حریمی قائل نبود، بلکه در زندگی خویش با طبقات مختلف مردم حتی خدمتکاران و زیردستان با نهایت صمیمیت و فروتنی رفتار می‌کرد.

ماندگاری با بیان اینکه امام رضا(ع) در جود و بخشش و بردباری نیز سرآمد مردم زمان خود بود و ایشان در روز عرفه در خراسان، تمام اموال خود را در راه خدا بخشید، تصریح کرد: امام رضا(ع) خوی نیکوی حلم و بردباری را از پدر بزرگوار خود امام کاظم(ع) به ارث برده بود و در برابر افراد جاهل و گستاخ با بردباری مواجه می‌شد.

در ادامه مراسم مداحان اهل بیت(ع) الهی و حسین‌خانی نوحه‌خوانی کرده و سپس با مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت سید مهدی میرداماد،اجتماع عظیم عزاداران رضوی شور و حال مضاعفی یافت.

حضور هیئات مذهبی از کشورهای مسلمان نظیر  پاکستان و بحرین در میان عزاداران از نکات قابل توجه این مراسم بود.

انتهای پیام/70006/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول