اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان شمالی سیاه پوش است

دیار باب الرضا سوگوار هشتمین امام همام

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)،مردم استان خراسان شمالی که به دیار باب الرضا ملقب است در سوگ آن امام همام هستند.

دیار باب الرضا سوگوار هشتمین امام همام

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مصلی‌ها، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، امامزادگان و بقاع متبرکه استان امروز شاهد اجتماع عزادارانی هستند که در رثای  امام رضا(ع) عزاداری کرده و اشک ماتم می‌ریزند.

بیرق‌های سیاه عزاداری در خراسان شمالی نشانی از داغ دل مردمان این دیار در سالروز امام هشتم(ع) و همچنین رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و نیز عزای سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.

مردم این استان شب گذشته و امروز با برگزاری آیین‌های عزاداری و تشکیل دسته‌های عزاداری در سالروز شهادت هشتمین امام همام ضامن آهو،رحلت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و نیز سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، روزهای حزن و اندوه دهه آخر ماه صفر را گرامی داشتند.

سخنرانان نیز به تبیین شخصیت امام رضا (ع)‌ و ویژگی‌های رهبری آن حضرت در هدایت جامعه و نیز فضایل اخلاقی و شخصیت آن امام همزمان با شهادت این امام می‌پردازند.

همچنین هیئت‌های سینه زنی و زنجیر زنی در چند مکان مشخص از جمله بقاع شاخص متبرکه اجتماع کرده و به عزاداری می‌پردازند.

به گزارش فارس،طبق یک اعتقاد دیرینه بخش قابل توجه از مردم بجنورد و سایر شهرها استان نیز به خاطر هم جواری با خراسان رضوی با پای پیاده و سواره به مشهد مقدس عزیمت و برگزاری آیین‌های عزاداری ،عشق ارادت خویش را به امام هشتم ابراز می‌دارند.

خراسان شمالی به عنوان باب الرضا و منزلگاه هفتم در مسیر زائران شمال و شرق کشور به خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/63002/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول