اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان:

اصفهان 10 درجه سردتر می‌شود / وزش باد شدید در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان اصفهان گفت: از روز پنج‌شنبه وزش باد شدید در اصفهان را شاهد هستیم و با ورود یک سامانه جدید در اصفهان هوا در روزهای آینده 10 درجه سردتر می‌شود.

اصفهان 10 درجه سردتر می‌شود / وزش باد شدید در اصفهان

نوید حاج‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت هوای اصفهان با توجه به ورود سامانه جدید بارشی به کشور و تأثیرات آن بر استان و پدیده اینورژن اظهار کرد: در کلان‌شهر اصفهان به دلیل ماندگاری هوای یکنواخت، وارونگی بیشتر و انواع آلاینده‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: پدیده اینورژن به محض اینکه اتفاق می‌افتد، مشکل ساز نیست، بلکه در روزهای بعد اینورژن که به صورت مستمر امتداد و پایداری کامل پیدا می‌کند، مشکل‌ساز می‌شود.

رئیس پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی هوای اصفهان طی روزهای آینده تصریح کرد: در روزهای پایانی اعداد ما اعداد قابل قبولی را نشان داده و از روز پنج‌شنبه تاکنون وزش باد شدید را در اصفهان شاهد هستیم.

وی ادامه داد: همچنین بارش پراکنده بسیار خفیف را در شهر اصفهان و در حد زیر یک میلی‌متر اما وزش باد تا 10 متر در ثانیه را پیش بینی می‌کنیم.

حاج بابایی همچنین از بارش برف و کولاک در اصفهان، لرستان و چهار محال و بختیاری خبر داد و گفت: در روزهای آتی در استان‌های نام برده برف سبک با باد شدید داریم.

وی افزود: در روز شنبه کاهش دمای شدید تا 10 درجه را برای اصفهان پیش‌بینی می‌کنیم که از اواخر جمعه آغاز و تا پایان هفته آینده ادامه دارد.

رئیس پیش بینی و هشدار هواشناسی استان اصفهان همچنین از پدیده اینورژن جدید در هفته آینده خبر داد و گفت: اطلاعیه‌ای به همین مناسبت با عنوان ورود سامانه ناپایداری از اواخر روز جمعه همراه با رگبار پراکنده و برف را به مدیریت بحران استان ارائه داده‌ایم.

وی با بیان اینکه اخطاری را نیز برای جاده‌ها صادر کرده‌ایم، افزود: وزش شدید باد را در اکثر مناطق شمال و غرب داریم.

حاج بابایی گفت: پایان هفته آینده یخ بندان همراه کولاک و برف در محور مواصلاتی خوزستان به اصفهان را در پیش داریم.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول