اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

دشمنان از موضع‌گیری‌های برخی افراد داخل بهره می‌برند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: دشمنان با القای اینکه انتخابات در ایران دیکته و مهندسی شده است از بلندگوهای داخلی نیز بهره‌ برده و از غفلت و یا موضع‌گیری‌های ویژه برخی افراد آنها را به اظهار نظر وامی‌دارد.

دشمنان از موضع‌گیری‌های برخی افراد داخل بهره می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در 19 دی ماه سال جاری در تشرف مردم و روحانیون قم به حضور ایشان، اظهار داشت: انتخابات یک مسئله داخلی در هر کشور است و تمام کشورها بر اساس استقلال و آزادی که دارند، انتخابات در آنها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری که در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود نیز یک مسئله داخلی است تصریح کرد: به خاطر عظمت و تاثیرگذاری نظام اسلامی ایران بر تمام عرصه‌ها در جهان دشمنان کشور به ویژه اتحادیه اروپا و آمریکا موضوع انتخابات ما را از مدت‌ها پیش در دستور کار خود قرار داده‌اند.

ایمانی ادامه داد: دشمن در مرتبه نخست سعی دارد تا انتخابات در کشور ما برگزار نشود و دیدیم که در مجلس ششم که دگراندیشان در آن حضور داشتند، برای انجام نشدن انتخابات دور هفتم مجلس شورای اسلامی، تمام تلاش خود را کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به شگرد دیگر دشمن در انتخابات خرداد ماه سال آینده گفت: دشمنان برای کم‌رنگ برگزار شدن انتخابات پیش رو، تلاش کرده و به جامعه تلقین می‌کنند که این امر فرمایشی و از پیش تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با القای اینکه انتخابات در ایران دیکته و مهندسی شده است، از بلندگوهای داخلی نیز بهره برده و از غفلت و یا موضع‌گیری‌های ویژه، برخی افراد را به اظهار نظر وامی‌دارد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین ابراز داشت: دشمنان از مدت‌ها پیش به سفارتخانه‌های خود و حتی سفارتخانه‌های کشورهای کوچک همسایه در ایران دستور داده‌اند که تمام اظهارنظرهای افراد تاثیرگذار داخل در مورد انتخابات را ثبت کرده تا در موقع خود، از آنها بهره برده و برنامه‌ریزی کنند.

ایمانی با بیان اینکه چرا کسانی که این‌گونه اظهار نظرها را می‌کنند به گذشته نگاه نکرده و انتخابات مختلف را مورد ارزیابی قرار نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: مگر در کشور ما هر دولتی که بر سر کار آمده 180 درجه با دولت قبلی متفاوت نبوده و ندیده‌اید که پس از دولت کارگزاران، دولت اصلاحات و به دنبال آن مردم بنا به فکر و اندیشه خود دولت مورد نظر را انتخاب کردند.

ایمانی همچنین به انتخابات مجلس اشاره گرد و گفت: مگر ندیده‌اید که نمایندگان مجلس در هر دوره با دوره پیشین خود بسیار متفاوت بوده‌اند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در تمام دنیا داوطلبان ریاست جمهوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و سپس اجازه می‌یابند تا کاندید شوند، تصریح کرد: این‌طور نیست که هرکس از راه برسد بتواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود و البته که باید پایبندی خود را به اصول نظام به طور جدی پذیرفته و ولایت‌مداری او در عمل اثبات شده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ولایت‌مداری اثبات شده در عمل داوطلب ریاست جمهوری نخستین و آخرین شرط است و در این مهم کوچکترین تردیدی نباید وجود داشته باشد.

ایمانی به شگرد دیگر طراحی شده توسط دشمنان در موضوع انتخابات ریاست جمهوری آینده اشاره کرد و ادامه داد: دشمن تلاش دارد که مسئله‌سازی کند و حاشیه‌های گوناگون بسازد و مسائل اصلی کشور جای خود را به فرعیات بدهد و افکار و اندیشه‌ها را به مسائل و موارد جزیی مشغول کرده تا بتواند خواسته‌های خود را دنبال کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با گرامی‌داشت 27 دی ماه سال 1334 و سالگشت شهادت جوانان پاک و شجاع آن زمان شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، واحدی و ذوالقدر که به دست عوامل آریامهری و سلطه مستقیم آمریکا بر کشور، اشاره کرد و گفت: در سحرگاه 27 دی ماه آن سال که این جوانان دلیر و پاک به شهادت رسیدند، سفیر آمریکا در ایران در محل اعدام این عزیزان حضور یافت و همان لحظه گزارش کار را به رئیس جمهور وقت آمریکا ارائه داد.

ایمانی افزود: این موضوع نشانگر این واقعیت است که تا چه اندازه شهیدان بزرگوار ما آمریکا را به وحشت و عجز انداخته بودند که تا این حد اعدام شهدای ما برای آنان اهمیت داشت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شیراز با گرامی‌داشت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، با اشاره به آیات قرآنی به ویژگی‌های رسول مکرم اسلام پرداخت و گفت: در قرآن مجید، تمام پیامبران با نام یاد شده‌اند اما حضرت ختمی مرتبت (ص) با صفاتی مانند رسول، نبی و .. که نشان می‌دهد خداوند برای ایشان حسابی جداگانه باز فرموده است.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم، در مورد رسول خدا (ص)، ایشان را برخواسته از عمق جان جامعه خوانده است و می‌فرماید که آنچه شما را رنج می‌دهد، او را نیز می‌آزارد و اذیت می‌کند و پیامبر را نماد رحمت واسعه خود دانسته است.

انتهای پیام/2448/صا40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول