اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

کلیدواژه «انتخابات آزاد» رمز ایجاد آشوب است/ پرهیز از تطهیر چهره سران فتنه

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: کلیدواژه انتخابات آزاد، رمز ایجاد آشوب در انتخابات پیش رو بوده و دشمنان نشست‌های گوناگونی را به منظور تعیین تکلیف برای افراد و جریان‌های مختلف برگزار کرده‌اند.

کلیدواژه «انتخابات آزاد» رمز ایجاد آشوب است/ پرهیز از تطهیر چهره سران فتنه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیاتی از سوره «تغابن» اظهار کرد: آفرینش انسان هدفمند بوده و خداوند تنها برای این مخلوق خود واژه صورت‌گری را به کار برده است.

وی با بیان اینکه شکل‌دهی به صورت و سیرت انسان در همان مراحل نخست صورت می‌گیرد افزود: تأکید فراوان اولیای خدا مبنی بر انتخاب همسر مناسب به همین دلیل صورت گرفته است.

 

حضرت محمد(ص) مصداق کامل زیبایی خلقت است

امام جمعه قم ادامه داد: منظور از زیبایی در کلام خداوند آن چیزی است که عقل آن را زیبا بداند و مصداق کامل آن در طول تاریخ وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) است و در زمان حاضر نیز امام زمان(عج) زیباترین مخلوقات هستند.

وی ادامه داد: با این وجود مردم جهان و حتی مسلمانان قدر حضرت محمد(ص) را ندانسته و ستم‌های فراوانی به ایشان و اهل بیتش روا داشتند.

سعیدی در خطبه دوم با اشاره به سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: آخرین روزهای زندگی ایشان در واقع فصل مهمی در تاریخ اسلام به شمار می‌رود؛ حضرت محمد(ص) در آن روزها از فعالیت زیرزمینی گروهی خاص که به دنبال فراموش ساختن غدیر و در دست گرفتن قدرت بودند آگاهی داشت و هشدارها و توصیه‌هایی را پیرامون این مسئله بیان فرمود.

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) نیز در سال 50 هجری بر اثر تحریک معاویه به دست همسر خود مسموم شد و به شهادت رسید؛ امام رضا(ع) هم به همین شیوه و توسط مأمون شهید شد؛ این دو امام همام ستم‌های فراوانی را تحمل کرده و برای پیشبرد دین اسلام تلاش زیادی به خرج دادند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) 19 دی‌ماه و دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: معظم له طبق سخنرانی‌های همیشگی‌شان بیانات مهمی را مطرح فرمودند و ما نیز سعی می‌کنیم این رهنمودها را همواره سرلوحه زندگی قرار دهیم.

19 دی مقطعی حساس در تاریخ سیاسی انقلاب است

وی افزود: 19 دی یک مقطع تاریخی مهم از زندگی سیاسی مردم ایران بود که قهرمان آن قمی‌ها بودند؛ اگر این قیام مردمی در طلیعه انقلاب به ثبت نمی‌رسید دشمنان هویت اسلامی نهضت را انکار می‌کردند و این در حالی بود که حوزه‌های علمیه توان خود را در به حرکت واداشتن مردم نشان داده و ملت ایران و مردم قم نیز پایبندی خود به اسلام را به رخ جهانیان کشیدند و 19 دی را می‌توان جلوه‌ای از تحقق وعده الهی دانست.

سعیدی با بیان اینکه ولایت‌مداری قم دارای سابقه 1100 ساله است گفت: قم همواره در خط اصیل ولایت باقی مانده و این استقامت را مدیون ایمان و برکت وجود بارگاه نورانی حضرت معصومه(س) هستیم.

انقلاب اسلامی حاکمیت دو قطبی جهان را شکافت

امام جمعه قم قیام 19 دی را سخن جدیدی در آن دوران دانست و بیان داشت: تا پیش از انقلاب دشمنان تفکر افیون بودن دین را مطرح می‌کردند اما انقلاب اسلامی ایران یکی از وابسته‌ترین و پست‌ترین رژیم‌های منطقه را سرنگون ساخت و علاوه بر این سبب ایجاد شکاف در میان حاکمیت کفر آلود جهانی شد زیرا در آن دوران جهان دو قطبی شده و راه دیگری برای بشریت باقی نمانده بود اما انقلاب شعار عدم وابستگی به شرق و غرب را سر داد.

وی ایجاد حکومتی بر مبنای دین در جهانی که سکولاریسم در آن رواج داشت را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی(ره) توانست مردم‌سالاری دینی را بنیان نهد و در ادامه نیز انقلاب توانست تأثیرگذارترین عامل در ظهور بیداری اسلامی منطقه باشد و نقش موثر دین در معادلات جهانی را به همه ملت‌ها نشان دهد و امیدواریم این موفقیت‌ها تا فرا رسیدن ظهور امام عصر(عج) تداوم یابد.

خطیب نماز جمعه قم انتخابات سال آینده در ایران را مورد توجه قرار داد و افزود: انتخابات مطلوب مد نظر رهبر انقلاب دارای چند ویژگی است که نخستین مورد آن قانونی بودن است و علاوه بر این باید سلامت، آرامش و آزادی همیشگی بر آن حاکم بوده و انتخابات در موعد مقرر بدون تأخیر انجام شود زیرا این امر علاوه بر اینکه حقی برای مردم است تکلیفی نیز هست که بر دوش آن‌ها گذاشته شده است بنابراین ملت ایران باید هوشیار باشند.

فعالیت شدید دشمنان برای به آشوب کشیدن انتخابات در ایران

وی با اشاره به فعالیت شدید دشمنان برای برهم زدن انتخابات ایران و به آشوب کشیدن آن گفت: کلیدواژه انتخابات آزاد رمز ایجاد آشوب در انتخابات پیش رو بوده و دشمنان نشست گوناگونی را در کشورهای مختلف به منظور تعیین تکلیف برای افراد و جریان‌های مختلف برگزار کرده‌اند ولی ما با قاطعیت اعلام می‌کنیم مردم ایران با تجربه‌های گذشته به ویژه تجربه فتنه 88 اجازه ایجاد آشوب در انتخابات را به دشمنان و فتنه‌گران نخواهند داد.

بیگانگان به دنبال پیروز ساختن عوامل خود در انتخابات هستند

سعیدی تصریح کرد: واقعیت این است که انتخابات ایران آنچنان آزاد است که برخی افراد مسئله‌دار و ورشکسته تلاش می‌کنند وارد این انتخابات شوند و کاندیدا معرفی کنند؛ دشمنان به همراه برخی عوامل داخلی خود در صدد القای آزاد نبودن انتخابات ایران و ایجاد تردید در میان مردم هستند تا حضور ملت در این عرصه کم رنگ شود و پس از آن عناصر خود را در انتخابات پیروز گردانده و آن‌ها کشور را تقدیم بیگانگان سازند و در این راستا در آستانه انتخابات یک سری بحران‌هایی را نیز ایجاد می‌کنند اما مردم ایران دست دشمنان را که توسط رهبری به خوبی معرفی شده است می‌بینند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هیچ کس نباید با تکرار رمز آشوب به هدف دشمنان کمک کند یادآور شد: عده‌ای نیز ولو از سر دلسوزی نباید در صدد تطهیر چهره کسانی برآیند که در سال 88 از سران فتنه بودند، زیرا رهبر معظم انقلاب آنان را عاملان ضرر و ایجاد سرشکستگی مردم ایران معرفی کرده‌اند؛ بصیرت این افراد کجا رفته است؟

وی با اشاره به سالروز شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران به دست بیگانگان بیان داشت: دشمنان تصور می‌کردند با این کار می‌توانند رشد علمی ایران را متوقف کنند در حالی که امروز پیشرفت علمی ایران 11 برابر میزان جهانی است.

تلاش دشمن برای تفرقه میان شیعه و سنی در عراق

سعیدی آزادی زائران ایرانی گروگان گرفته شده در سوریه را نشان‌دهنده نصرت الهی در صورت گام برداشتن بر سر مواضع اصولی و اسلامی دانست و گفت: از همه مسئولانی که برای آزادی 48 زائر ایرانی تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه قم حوادث مبهم در کشور عراق را مورد توجه قرار داد و افزود: دشمن تلاش می‌کند در این کشور شیعه و سنی را در مقابل هم قرار دهد و چالش‌هایی را برای ملت و دولت عراق به وجود آورد.

انتهای پیام/78004/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول