اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بازدید سفیر چین از باغ ملی عباس‌آباد مازندران

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری خلق چین و هیئت همراه از باغ ملی عباس‌آباد مازندران بازدید کردند.

بازدید سفیر چین از باغ ملی عباس‌آباد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، یوهونگ‌‌یانگ در ادامه سفرهای خود به استان‌های شمالی ایران، بازدیدی از منطقه تفریحی توریستی و باغ ملی عباس‌آباد بهشهر داشت.

وی که به اتفاق همسر و مسئولان فرهنگی، کنسولی و سیاسی سفارت جمهوری خلق چین به ایران سفر کرده بود، از دیدن جاذبه‌های ایرانی و فرصت‌های گردشگری و اقتصادی اظهار رضایت کرد و گفت: این دولتمردان هستند که باید برای سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی کنند.

 

 

یوهونگ‌یانگ هدف از سفرهای خود را آشنایی با مناطق مختلف جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: این سفرها باعث می‌شود تا اطلاعات خوبی را از مناطق مختلف ایران به دست بیاوریم و آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی، سرمایه‌گذاری و گردشگری بین ایران و چین مد نظر قرار دهیم.

وی از موزه کوچک واقع در باغ ملی عباس‌آباد هم دیدن کرد و در مسیر برگشت به مرکز استان، به اتفاق ابراهیم طاهری سرپرست دفتر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بهشهر، از تپه باستانی گوهر تپه و سایت موزه آن بازدید کرد.

گفتنی است، باغ ملی عباس‌آباد بهشهر یکی از باغ‌های ایرانی به سبک معماری دوران صفویه است و گوهر تپه بهشهر یکی از تپه‌های باستانی و مهم شمال ایران به شمار می‌رود که کارشناسان میراث فرهنگی، قدمت آن را تا هفت هزار سال قبل تخمین زده‌اند.

انتهای‌پیام/86001/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول