اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌انتقال آب از سرشاخه‌های دز به دلیجان آغاز شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به شهرستان دلیجان آغاز شد.

‌انتقال آب از سرشاخه‌های دز به دلیجان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، طی مراسمی با حضور استاندار مرکزی و مسئولان استان، پروژه عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به دلیجان با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و منابع عمومی آغاز شد.

با اجرایی شدن طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز به دلیجان 120 لیتر آب در ثانیه به آب شرب این شهرستان اضافه خواهد شد.

مجموع اعتبارات تخصیص یافته به منظور اجرای این پروژه 120 میلیارد ریال است که اعتبار اولیه اول آن به مبلغ 65 میلیارد و 200 میلیون ریال ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به سهم 27 میلیون متر مکعبی استان مرکزی از آب سرشاخه‌های دز در سال گفت: انتقال آب به شهرستان‌های ساوه، محلات، خمین و دلیجان از این پروژه انتقال پیش‌بینی شده است که در همین راستا عملیات اجرایی انتقال آب از سرشاخه‌های دز به محلات از سال گذشته آغاز و هم‌اکنون در حال بهره‌برداری است.

عبدالرضا خلیلی اظهار داشت: اجرای پروژه انتقال آب برای خمین و ساوه نیز توسط آب منطقه‌ای استان دنبال می‌شود که به زودی عملیات اجرای این طرح در این دو شهرستان آغاز خواهد شد.

وی به خط انتقال آب دلیجان اشاره کرد و افزود: طول خط انتقال از جاده دلیجان به سلفچکان حدود 10 کیلومتر است که با انتقال آب از سرشاخه‌های دز به این شهرستان مشکل کمبود آب دلیجان نیز بر طرف خواهد شد.

انتهای پیام/87008/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول