اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشگاه قرآن و حدیث صورت گرفت

کسب رتبه نخست بیشترین درصد قبولی در بین تمام مراکز آموزش عالی

خبرگزاری فارس: دانشگاه قرآن و حدیث بیشترین درصد قبولی را در بین تمام مراکز آموزش عالی کشور را از آن خود کرد.

کسب رتبه نخست بیشترین درصد قبولی در بین تمام مراکز آموزش عالی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دانشگاه قرآن و حدیث در طول 13 سال فعالیت بیشترین درصد قبولی را در بین تمام مراکز آموزش عالی کشور را کسب کرد.

حجت‌الاسلام هادی حجت در گفت‌و‌گویی کوتاه با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در این ارتباط به تشریح موفقیت دانش آموختگان مقطع کارشناسی این دانشگاه در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 پرداخت و گفت: در طی 13 سال فعالیت دانشگاه قرآن و حدیث که ابتدا با عنوان دانشکده علوم حدیث فعالیت خود را آغاز کرده بود این موفقیت‌ها برای سال‌های متعددی به نام این دانشگاه ثبت شده است.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث اظهار داشت: دانشگاه قرآن و حدیث از بدو فعالیتش در سال 1378 اهتمام جدی در امر آموزش دانشجو داشت و با دعوت از استادان برجسته رشته‌های مربوط و جذب محققان و پژوهشگران حوزه‌های قرآنی، حدیثی و کلامی و همچنین دروس پایه مانند عربی و زبان انگلیسی تلاش کرده که سطح آموزش را در حد مطلوبی نگه دارد.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: یکی از معیارهایی که می‌تواند موفقیت این دانشگاه را در امر آموزش به خوبی نشان دهد آماری است که به‌صورت رسمی از سوی معاونت فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور (برای ارزیابی کل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اعم از دولتی و غیر انتفاعی، پیام نور و آزاد) اعلام شود.

دکتر هادی حجت با اشاره به آخرین آماری که در پاییز سال 1391 از سوی سازمان سنجش اعلام شد، خاطرنشان کرد: دانشگاه قرآن و حدیث با آمار 45.95 درصد پذیرش دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد در بین 990 مرکز آموزش عالی کشور مقام نخست را کسب کرد.

وی در این باره افزود: در آزمون کارشناسی ارشد سال 1391، تعداد 259 نفر از فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی این دانشگاه در آزمون مذکور شرکت کردند که 119 نفر از آن‌ها در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدند.

این گزارش می‌افزاید: میانگین درصد پذیرش در دانشگاه‌های کشور 10.51 درصد بوده است، یعنی 4.5 درصد بیش از میانگین کشوری در مقایسه با دانشگاه هایی که در رشته های گروه علوم انسانی دانشجو پذیرفته اند، که به حمدالله این دانشگاه توانسته رتبه نخست را با درصد قبولی 47.79 درصد به خود اختصاص دهد.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث ادامه داد: برپایه این آمار به ترتیب دانشگاه های قرآن و حدیث، شهید مطهری، امام صادق و علوم و معارف قرآن و کریم رتبه‌های یک تا چهار را کسب کرده اند.

دکتر حجت در بخش دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به میانگین پذیرش فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد در کل کشور عنوان کرد: میانگین درصد پذیرش در رشته‌های گروه علوم انسانی در کل کشور 9.12 درصد اعلام گردیده که دانشگاه قرآن و حدیث بیش از 5 برابر میانگین کشوری پذیرش فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی را در مقطع کارشناسی ارشد داشته است.

وی یاد آور شد: در طی 13 سال فعالیت این دانشگاه که ابتدا با عنوان دانشکده علوم حدیث فعالیت خود را آغاز کرده بود این موفقیت ها برای سال های متعددی به نام این دانشگاه ثبت شده است.

معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به این آمار تاکید کرد: از آنجا که این آمار تنها 3 سال به صورت رسمی به این دانشگاه اعلام شده است یعنی سال های 87 و 88 و 91 این آمار نشان می دهد که در سال 87 میزان قبولی دانشجویان کارشناسی دانشگاه در مقطع ارشد 41.7 درصد بوده که رتبه دوم کشوری را احراز کرده است و در سال 88 نیز با 47.83 درصد قبولی رتبه اول را احراز کردیم.

این آمار حاکی از بالا بودن سطح آموزش در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه در طول سال‌های فعالیت خود می‌باشد.

دکتر هادی حجت همچنین اعلام کرد: در آزمون ورودی مقطع دکتری نیز فارغ التحصیلان ما موفق به کسب رتبه پنجم کشوری در میزان قبولی را احراز کرده‌اند.

انتهای پیام/2462/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول