اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خرم‌آباد:

شهرداری خرم‌آباد برای ساماندهی پل شکسته آمادگی دارد

خبرگزاری فارس: شهردار خرم‌آباد از آمادگی شهرداری برای ساماندهی محوطه باستانی پل شکسته و ایجاد مجتمع تفریحی فرهنگی در این محدوده خبر داد.

شهرداری خرم‌آباد برای ساماندهی پل شکسته آمادگی دارد

هرمز نصیری امروز در گفت‌وگو با فارس در خرم‌آباد با اشاره به اینکه اراضی این محدوده باستانی در تملک شخصی است، گفت: هرچند که پل تاریخی شاپوری در خارج از محدوده خدماتی شهرداری است، اما در صورتی که اراضی این محوطه باستانی از سوی میراث فرهنگی تملک شود و در محدوده خدماتی شهر خرم‌آباد قرار گیرد، شهرداری آمادگی دارد، در نخستین فرصت نسبت به ساماندهی این اثر باستانی همکاری‌های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های فرهنگی شهر خرم‌آباد تعدد آثار تاریخی در محدوده شهری آن است و مردم این شهر تعلق‌خاطری عجیب به این آثار باستانی دارند و ما هرچه در توان داریم، باید برای حفاظت و بهره‌برداری هرچه بیشتر از این ظرفیت‌های ملی به کار بریم.

شهردار خرم‌آباد با تشریح اقدامات قبلی شهرداری و ایده‌های ارائه شده برای تحقق این مهم افزود: شهرداری خرم‌آباد از سال‌ها پیش ایده‌های خود را برای مطالعه پروژه عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی، تفریحی و رفاهی شامل فضای سبز، زمین‌های بازی و ورزشی و فضاهای و فعالیت‌های فرهنگی ارائه داده است.

شهردار خرم‌آباد با تأکید بر اینکه ساخت این مجتمع فرهنگی می‌تواند یک ظرفیت ملی محسوب شود، اظهار داشت: همه ما باید با همکاری همه‌جانبه مردم و مسئولان سعی در حفظ این بنای جهانی داشته و آن را به عنوان یادگاری در سطح ملی و استانی حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع و رسیدگی جدی به حفظ و صیانت از آثار باستانی گفت: در ابتدا این بنای تاریخی بیش از 19 چشمه طاق داشته و در صورتی که برای صیانت از آن بیش از این تعلل کنیم، ممکن است، در آینده اثری از این بنای تاریخی نماند لذا می‌طلبد اداره کل راه و مسکن در خصوص ورود حریم پل شکسته به داخل محدوده خدماتی نظر مساعد خود را اعمال کند، تا شهرداری مجوز هزینه در آن منطقه را داشته باشد.

انتهای پیام/2304/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول