اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف بجنورد مطرح کرد

بجنورد 1447 موقوفه دارد / 85 درصد موقوفات به نیت ائمه اطهار است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد شمار موقوفات بجنورد را ‌یک هزار و 447 وقف برشمرد و گفت: 85 درصد موقوفات به نیت ائمه اطهار است.

بجنورد 1447 موقوفه دارد / 85 درصد موقوفات به نیت ائمه اطهار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد رضا مفاخری صبح امروز در همایش وقف ورسانه اظهار کرد: با هدایت نیات واقفان در وقف‌های جدید به سمت نیازهای جامعه می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه در بخش‌های مختلف را ‌رفع کرد.

وی از وقف قرآن، جهیزیه برای نوعروسان، دانش افزایی، زائران امام رضا (ع)، وقف زندانیان به عنوان وقف‌های مورد نیاز نام برد.

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد وقف دانش افزایی،حوزه‌های علمیه،سفره‌های افطاری،کفن و دفن،وقف نان و.. از جمله نیازهای مقطع کنونی بوده که لازم است نیات واقفان به  این سمت سوق یابد.

*85 درصد موقوفات بجنورد وقف ائمه اطهار است

مفاخری همچنین 85 درصد موقوفات بجنورد  را وقف برگزاری مراسم‌های عزاداری ائمه اطهار به ویژه در ماه محرم برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه موقوفات باید به روز باشد، اظهار داشت: نیاز امروز وقف برای نیازهای روز است هرچند که سنت حسنه وقف در راه سیدالشهدا (ع) خوب است.

این مسئول ادامه داد:بی‌تردید تا امروز آنچه باعث شده اسلام زنده نگه داشته شود همین موقوفات در بخش عزاداری‎ها است، لیکن اکنون احساس می‎شود که مردم باید تشویق به وقف جدید شوند.

*ثبت 9 وقف جدید در شهرستان بجنورد

مفاخری همچنین از ثبت 9 فقره وقف جدید در بجنورد خبر داد و گفت: امسال به طور میانگین هر ماه یک وقف در شهرستان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: این موقوفات جدید شامل زمین،منزل،زمین کشاورزی و واحد تجاری است.

این مسئول شمار موقوفات بجنورد را در مجموع یک هزار و 447 وقف برشمرد و اظهار کرد:این تعداد موقوفه دارای 2500 رقبه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد سنددار شدن موقوفات از برنامه‌های مهم این اداره بوده که تاکنون برای261 موقوفه استشهادیه تهیه شده است.

*برنامه‌های هفته وقف در بجنورد اعلام شد

مفاخری همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در شهرستان بجنورد گفت:به همین مناسبت همایش هفته وقف،تجلیل از واقفان،اصحاب وقف،تقدیر از خادمان بقاع و مساجد برگزار خواهد شد.

وی همچنین تجلیل از بقعه ساز نمونه ،عطر افشانی بقاع متبرکه،نشست‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این هفته در بجنورد اعلام کرد.

به گزارش فارس،21 -27 ماه دی هفته وقف نامگذاری شده است.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول