اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تکرار/روز جمعه در ژنو صورت خواهد گرفت

اوضاع سوریه موضوع مذاکرات ابراهیمی، بوگدانوف و برنز

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در مسائل خاورمیانه روز جمعه در رایزنی‌های سه جانبه با "ویلیام برنز" همتای آمریکایی خود و "اخضر ابراهیمی" پیرامون اوضاع در سوریه شرکت خواهد کرد.

اوضاع سوریه موضوع مذاکرات ابراهیمی، بوگدانوف و برنز

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد اعلام کرد که "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه روز جمعه یک نشست دیگر با نمایندگان روسیه و آمریکا خواهد داشت.

در این اعلامیه آمده است: نشست مشترک اخضر ابراهیمی با "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در مسائل خاورمیانه و "ویلیام برنز" معاون وزیر امور خارجه آمریکا پیرامون اوضاع در سوریه روز جمعه (11 ژانویه) در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور در رایزنی‌های سه جانبه 11 ژانویه پیرامون اوضاع سوریه شرکت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: طرف روسی روی موثر بودن ادامه تلاش‌ها برای یافتن راهی برای حل و فصل بحران داخلی در سوریه، از جمله بر اساس توافقات صورت گرفته در نشست «گروه اقدام» در 30 ژوئن سال 2012 در ژنو و همچنین با توجه به نظریات ارائه شده از سوی "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه در تاریخ 6 ژانویه سال 2013  حساب می‌کند.

مقامات دیپلماتیک روسیه یادآور شدند که رهبر سوریه آمادگی خود برای گفت‌وگوهای ملی و آغاز اصلاحات در کشور، با توجه به استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه، بدون دخالت خارجی را اعلام کرده است و مقامات مسکو از این دیدگاه حمایت می‌کنند.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین بر لزوم حرکت سریع به سمت یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه از طریق مذاکرات ملی و احترام به ضوابط بین‌المللی تاکید کرده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول