اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت خارجه روسیه:

مسکو رایزنی‌ها برای حل بحران سوریه را با توجه به ایده‌های اسد دنبال می‌کند

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد مذاکرات برای حل بحران سوریه را از طریق توجه به بیانیه ژنو و ملاحظه رویکردهای مطرح‌شده در سخنرانی اخیر بشار اسد دنبال خواهد کرد.

مسکو رایزنی‌ها برای حل بحران سوریه را با توجه به ایده‌های اسد دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو بررسی‌ها در زمینه راهکارهای حل بحران در سوریه را بر اساس بیانیه ژنو و با لحاظ کردن دیدگاه‌ها و مسایل مطرح شده اخیر از سوی بشار اسد رئیس جمهور سوریه ادامه می‌دهد.

این بیانیه با اشاره به دیدار سه جانبه‌ای صادر شده که قرار است در 11 ژانویه جاری بین اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در سوریه با دیپلمات های روسی و آمریکایی برگزار شود.

این بیانیه می افزاید که در تماس تلفنی میان سرگئی لاوروف و اخضر ابراهیمی در روز 8 ژانویه برای این دیدار برنامه ریزی شد و از طرف روسیه میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور در امور خاورمیانه و معاون وزیر خارجه روسیه در این رایزنی ها شرکت خواهد کرد و از طرف آمریکایی نیز ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا در رایزنی‌ها شرکت خواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: مسکو بر ادامه همکاری‌های فعال برای بررسی مشارکت بین المللی برای حل و فصل بحران داخلی در سوریه از طریق توجه به بیانیه ژنو و تشکیل مجموعه کاری در تاریخ 30 ژوئن و توجه به دیدگاه های مطرح شده از سوی بشار اسد در سخنرانی اخیر خود تاکید دارد.

این بیانیه می‌افزاید: رئیس جمهور سوریه آمادگی خود را برای آغاز گفتگوهای داخلی سوری و انجام اصلاحات در کشور بر اساس تمامیت ارضی کشور و استقلال و وحدت داخلی مبتنی بر عدم دخالت دیگران در امور داخلی کشور براساس منشور سازمان ملل و سایر منشورهای بین‌المللی و بیانیه ژنو صادر شده در تاریخ 30 ژوئن سال 2012 اعلام کرده است.

بیانیه وزارت خارجه روسیه تاکید می‌کند که تحرک سریع و سرنوشت ساز برای حل و فصل سیاسی مسایل سوریه از طریق گفتگوهای داخلی سوریه مبتنی بر قوانین بین المللی که به آن اشاره شد، ضروری است.

این بیانیه در پایان تصریح کرد: ما از تمامی طرف‌های درگیر در سوریه نیز می‌خواهیم تا برای تحقق این هدف تمامی انواع خشونت ها و نگاه انحصار طلبانه به منافع عالی ملت سوریه را متوقف کرده و به دنبال تحقق توسعه دموکراتیک و آزاد در سوریه باشند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول