اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

750 هزار ظرفیت اسکان در اختیار گردشگران نوروزی

آغوش باز مازندران بر ‌روی گردشگران

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه این استان آماده حضور گردشگران می‌شود، گفت: 750 هزار ظرفیت اسکان در اختیار گردشگران نوروزی کشور در مازندران است.

آغوش باز مازندران بر ‌روی گردشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین باقری صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی فعالیت‌های ستاد تسهیلات سفر با اعلام اینکه برای تعطیلات سال 92 بیش از 750 هزار ظرفیت اسکان در اختیار گردشگران نوروزی کشور در مازندران است، اظهار داشت: این ظرفیت اسکان در تاسیسات اقامتی، مدارس، آموزش و پروش، زائرسراهای اوقاف و امور خیریه، اماکن خصوصی و استیجاری تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 3 هزار و 700 کلاس در مازندران در اختیار گردشگران نوروزی قرار دارد، بیان داشت: برای اقامت شبانه حدود 18 هزار نفر در مدارس استان مازندران فراهم است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: علاوه بر مدارس بیش از 2 هزار و 500 نفر اقامت در دانشگاه فرهنگیان و اردوگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 280 واحد پذیرایی درون شهری و 320 واحد پذیرایی بین‌راهی در مازندران فعال است، گفت: واحدهای پذیرایی که در هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی نیز وجود دارد در مازندران فعال است.

باقری در ادامه به فعالیت 88 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل نبود فرهنگ سفرهای گروهی این دفاتر خدمات مسافربری خدمات چندانی ارائه نمی‌کنند.

این مسئول گردشگری در مازندران از شروع فعالیت تور استان‌گردی در مازندران خبر داد و گفت: تور استانگردی باید توسط توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح استان مازندران ایجاد شود و این تور باید در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی معرفی شود.

وی در پایان از آغاز فعالیت ستاد تسهیلات استان مازندران از 25 اسفند ماه جاری خبر داد.

انتهای پیام/86003/ج30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول