اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان:

شرکت «طلوع سجاد» کلاهبردار است / 4 بار به مردم اطلاع‌رسانی شد

خبرگزاری فارس: در پی اعتراضات مردمی از شرکت طلوع سجاد و فرد کلاهبرداری به نام سید حمید نیکبخت نصرآبادی از سوی پلیس آگاهی استان اصفهان این شرکت کلاهبردار شناخته شد.

شرکت «طلوع سجاد» کلاهبردار است / 4 بار به مردم اطلاع‌رسانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان جمعی از مال‌باختگان با اعتراض بر کلاهبرداری فردی مبنی بر فریب به قصد سرمایه‌گذاری در یک شرکت مواد غذایی جلوی درب استانداری تجمع کوتاهی داشتند.

بنا به گفته مال‌باختگان نام این فرد «حمید نیکبخت نصرآبادی» و صاحب شرکتی به اسم «طلوع سجاد» است که با فریب مردم اقدام به میلیاردها تومان کلاه‌برداری از شهروندان کرده است.

اصغر والی یکی از مال‌باختگان در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس گفت: من مدت هشت ماه است که در این شرکت سرمایه گذاری و قرارداد بسته‌ام و چند ماه اول را سود و بقیه را هیچ سودی پرداخت نکرده است.

مال باخته دیگر افزود: این فرد در بسیاری از نیازمندی‌های اصفهان تبلیغ برای سرمایه‌گذاری می‌کرده و موارد سرمایه‌گذاری را در امور مواد غذایی، بورس و سکه، ساختمانی، سرمایه‌گذاری عنوان کرده است.

این مال‌باخته تصریح کرد: این فرد در برنامه‌ای که در تالار خلیج فارس چندی پیش برگزار شد، عنوان کرده بود که من به عنوان یک پتانسیل قوی و یک فرد وابسته به دستگاه نظامی پول شما را ذخیره و هر موقع که خواستید می‌توانید پول خود را پس بگیرید.

یکی از مال‌باختگان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که با چه تضمینی شما پول خود را در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اید، اظهار کرد: این شرکت برای سرمایه‌گذاری‌های رقم بالا همچون 700 میلیون تومان سند ضمانت میلیونی همچون ملک داده، اما برای رقم‌های پایین‌تر چندین چک معمولی داده است.

علی باطنی افزود: این فرد شرکت ثبت شده و شماره قرار داد دارد و ما به تضمین اینکه شرکت ثبت شده و دارای مجوز فعالیت است، پول خود را سرمایه‌گذاری کردیم.

وی ادامه داد: برای گزارش این کلاه‌برداری به اداره کل آگاهی نیز مراجعه کرده‌ایم اما از سوی این اداره عنوان می‌شود که این فرد درصدد تصفیه حساب با شما است در صورتی که از این فرد خبری نیست.

این مال‌باخته گفت: بسیاری از ما هم در آگاهی و هم در دادگستری پرونده تشکیل داده‌ایم، و این در حالی است که این فرد متواری و فراری است.

یکی دیگر از مال‌با‌ختگان افزود: ما مطمئن نیستیم که این فرد پول را واقعاً در همان بخش سرمایه‌گذاری کرده است یا نه!

مریم صادقی نیز به خبرنگار فارس گفت: وقتی شرکتی مجوز و شماره ثبت می‌گیرد، حتماً مورد تایید مراجع بوده است که اقدام به تأسیس شرکت کرده است.

وی با بیان اینکه این فرد با ظاهر سازی‌های مذهبی جمعی از مردم را فریب و به بهانه ظاهر سازی‌های اعتقادی وارد شده است افزود: ظاهر این فرد و نوع سبک زندگی این فرد کلاه‌بردار با ادعاهای مذهبی وی هم‌خوانی ندارد.

به گزارش فارس، در پی پیگیری این تجمع و مراجعات مردم به دفتر امام جمعه اصفهان، آگاهی اصفهان و  نیز درب استانداری، خبرنگار فارس صحت این کلاهبرداری را از رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان جویا شد.

سرهنگ حسین حسین‌زاده در پاسخ به صحت کلاهبردار و فراری بودن این فرد و فریب دادن مردم، اظهار کرد: ثبت شرکت انواع مختلف دارد و باید مردم تحقیق می‌کردند که ثبت شرکت وی برای چه موردی بوده است.

وی افزود: حدود یک سال پیش تاکنون چهار بار تاکنون در رادیو و تلویزیون به مرم تذکر داده‌ام که این شرکت، یک شرکت کلاهبرداری است و مردم پول خود را به این شرکت نگذارند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: با وجود تمامی این تذکرات اما مردم همچنان پول خود را در شرکت‌های ناشناس سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: شکایت این مال‌باختگان ربطی به استانداری و نیز دفتر امام جمعه ندارد و این افراد مگر موقعی که می‌خواستند پول خود را سرمایه‌گذاری و 60 درصد سود بگیرند، به دفتر امام جمعه برای حلال و حرام بودن آن مراجعه کردند.

حسین‌زاده تاکید کرد: بانک‌ها که پشتوانه قوی همچون بانک مرکزی دارند، توانایی دادن چنین سودی را به مردم ندارند، چطور مردم اعتماد می‌کنند که به چنین شرکت‌هایی پول خود را سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: وقتی مردم 60 درصد سود از شرکتی می‌گیرند باید با خود فکر کنند که چرا این شرکت چنین سودی را به آنها می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: مردم باید قبل از سرمایه‌گذاری از اداره کار و نیز آگاهی استعلام بگیرند.

وی با بیان اینکه ما منکر فشارهای اقتصادی و نیاز مردم به پول نیستیم، گفت: اما دلیل اصلی این سرمایه‌گذاری‌ها طمع افراد است نه نیازمندی آنها و خود کرده را تدبیر نیست.

حسین‌زاده همچنین خبر از پیگیری پرونده این کلاهبردار از طریق آگاهی استان خبر داد.

انتهای پیام/63012/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول