اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان سمنان خبر داد

ثبت 16 موقوفه جدید در استان سمنان/ افزایش درآمد موقوفات تا 7 میلیارد ریال

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ثبت 16 موقوفه جدید در استان سمنان و افزایش درآمد موقوفات تا 7 میلیارد ریال در این استان خبر داد.

ثبت 16 موقوفه جدید در استان سمنان/ افزایش درآمد موقوفات تا 7 میلیارد ریال

حجت‏الاسلام عبدالله واحدی امروز در آستانه هفته وقف در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، 16 مورد وقف در استان سمنان به همت واقفان و نیکوکاران این استان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: با این احتساب، شمار موقوفات استان سمنان به مرز 4 هزار و 900 موقوفه رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین درآمد موقوفات استان را در 9 ماهه سال‏جاری 7 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد.

ثبت نام 2170 سمنانی در طرح حفظ قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین با بیان اینکه در حوزه نهضت حفظ قرآن نیز فعالیت‏های خوبی در این استان صورت پذیرفته است، گفت: سهمیه استان سمنان برای تربیت حافظان قرآن کریم، حدود 2 هزار و 80 نفر بود.

واحدی ادامه داد: این در حالی است که با توجه به پیشینه فرهنگی و ولایت‏مداری مردم استان سمنان، تاکنون بیش از 2 هزار و 170 نفر در طرح حفظ قرآن در استان ثبت نام کرده‏اند.

وی با اشاره به برنامه‏ریزی‏های جامع اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در زمینه حفظ و ترویج فرهنگ قرآن کریم در این استان گفت: در صورت نهایی و اجرایی شدن برنامه‏های ویژه این بخش، پیش‏بینی می‏شود که تحولی عظیم در برنامه‏های حفظ قرآن در استان سمنان رخ دهد و شمار حافظان آیات الهی به چهار تا پنج برابر وضع فعلی افزایش پیدا کند.

بهره‏برداری از سیره معصومین در ترویج فرهنگ حسنه وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین با بیان اینکه بررسی‏ها و مطالعات انجام شده نشان می‏دهد که حضرت محمد(ص) نخستین واقف هستند و این بسیار ارزشمند است، گفت: مطالعه زندگانی پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) نشان می‏دهد که وقف‏نامه‏هایی از این بزرگواران در دست است.

واحدی بیان داشت: زندگی ائمه معصوم مملو از ویژگی‏های برتر است و یکی از این مشخصه‏ها، توجه آنها به وقف و موقوفات محسوب می‏شود.

وی تصریح کرد: حضرت محمد(ص)، امام علی(ع)، فاطمه زهرا(س) و سایر ائمه از خود موقوفات و وقف‏نامه‏های ارزشمندی به جای گذاشتند که باید در راستای ترویج فرهنگ حسنه وقف از آنها به خوبی بهره‏برداری شود.

انتهای پیام/2249/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول