اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان خبر داد

کاهش 61 میلیون لیتری فرآورده‌های نفتی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کردستان از کاهش 61 میلیون لیتری فرآورده‌های نفتی طی سال‌جاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 7 درصد کاهش داشته است.

کاهش 61 میلیون لیتری فرآورده‌های نفتی در کردستان

فریدون یاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 335 میلیون لیتر نفت و گاز مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

وی همچنین میزان مصرف نفت سفید در این مدت را 153 میلیون لیتر اعلام و خاطرنشان کرد: در 9 ماه نخست امسال مصرف نفت سفید با 19 درصد کاهش همراه بوده است.

وی همچنین به علل کاهش مصرف سوخت در استان اشاره کرد و افزود: علل مهم کاهش مصرف سوخت در کردستان منطقی کردن الگوی مصرف سوخت، ساماندهی و برنامه‌ریزی توزیع فرآورده‌های نفتی، بازدیدهای میدانی و منظم از مصرف‌کنندگان عمده و جزء و نظارت بر نحوه مصرف سوخت آنها بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کردستان در سخنان خود به اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی اشاره و اضافه کرد: تشکیل گروه بازرسان ویژه برای بازدید از مجاری عرضه و مصرف‌کنندگان عمده و جزء، تامین سوخت مصرف‌کنندگان بر اساس بازدید و برآورد توسط واحد مهندسی فرآورده‌های نفتی شرکت‌، اجرای برنامه‌های آموزشی برای پرسنل نیروی انتظامی و مصرف‌کنندگان عمده، بازنگری کارت‌های نفت سفید شهری و روستایی‌، اجرای طرح منطقه‌ای کردن سهمیه نفت و گاز بخش حمل و نقل در جایگاه‌ها، از جمله این اقدامات است.

یاسمی افزود: در نه ماهه سال جاری 640 هزار لیتر فرآورده مکشوفه به انبارهای این شرکت تحویل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 70 درصد افزایش یافته است.

وی به میزان صرفه‌جویی ناشی از بازدید کارشناسان سرویس‌های صنعتی منطقه از مصرف‌کنندگان عمده و جز استان اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های متولی با برآوردهای خود نسبت به ارسال فرم دریافت حدود 106 میلیون لیتر فرآورده برای واحدهای زیرمجموعه خود اقدام کرده اما کارشناسان سرویس‌های صنعتی این منطقه با بازدید و سرکشی از این واحدها و برآورد سوخت نسبت به تحویل 85 میلیون لیتر سوخت به این مصرف کنندگان اقدام کردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان در پایان به بازنگری کارت‌های نفت سفید اشاره کرد و گفت: با ثبت‌نام کلیه خانوارها در سایت تجارت آسان بازنگری کارت‌های نفت سفید موجود نیز انجام و پس از بررسی‌های صورت گرفته بیش از 45 هزار خانوار از چرخه دریافت نفت سفید حذف شد.

انتهای پیام/79007/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول