اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

روحانیون پاسخگوی شبهات جوانان باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: روحانیان با حضور مداوم در مساجد پاسخگوی شبهات و سئوالات اعتقادی جوانان باشند.

روحانیون پاسخگوی شبهات جوانان باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی صبح امروز در دیدار با امام جمعه بافق با اشاره به اینکه محور تمامی فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مساجد است، اظهار داشت: روحانیان با برنامه‌ریزی و تدابیر لازم زمینه‌ای فراهم کنند که حضور جوانان در مساجد پررنگ باشد.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگی در کشور حائز اهمیت است، تصریح کرد: هویت هر کشور به فرهنگ مردم آن کشور بستگی دارد و انقلاب ما نیز که یک انقلاب کاملا فرهنگی است، باید در همین راستا تداوم یابد.

حسینی کوهستانی، جنگ امروز دشمن را هجمه فرهنگی دانست و بیان کرد: امروز دشمنان اسلام و نظام با ابزار تبلیغاتی گسترده، جنگ تمام عیار فرهنگی را علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند.

وی برگزاری گفتمان‌های دینی را یکی از راه‌های مقابله با جنگ نرم دشمن عنوان و خاطرنشان کرد: این گفتمان‌ها در مدارس با رویکرد فرهنگی و مذهبی و پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی هیئات مذهبی و مداحان در سطح استان یزد خاطرنشان کرد: تشکیل شورای هیئات مذهبی استان و برگزاری دوره‌های آموزش مداحی به منظور تغذیه فکری و معنوی مداحان از مهم‌ترین اقدامات این سازمان است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی دبیرستان‌های صدرا در استان یزد، یادآور شد: این مدارس با هدف ارتقا سطح تربیت دینی و مذهبی جوانان دایر شده است.

کوهستانی با بیان اینکه 100 درصد دانش‌آموزان دبیرستان‌های صدرا در استان در آزمون‌های سراسری پذیرفته شده‌اند، خاطرنشان کرد: توسعه این مدارس در دستور کار اداره تبلیغات اسلامی است.

امام جمعه بافق نیز در این نشست با بیان برخی از مشکلات موجود در هیئت‌های مذهبی و نحوه عملکرد برخی از مداحان خواهان نظارت بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی شد و عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی باید برای رفع این مسائل و نظارت بیشتر اقدام مناسبی انجام دهد.

حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی، جذب جوانان در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را ضروری دانست و افزود: روحانیان و سازمان‌های ذی‌ربط با برنامه‌ریزی منسجم، هدایت این قشر پویای جامعه را در مسیر صحیح زندگی بر عهده گیرند.

فرماندار بافق نیز در این جلسه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره نماز گفت: همه امور باید با محوریت روحانیت در مساجد انجام شود و موفقیت هر کاری به این موضوع بستگی دارد.

مهدی خاوری با تاکید بر ضرورت جلوگیری از خرافات مذهبی در شعائر افزود: برای جلوگیری از انحرافات در مناسبت‌های مذهبی باید از واقعیت‌ها و مستندات تاریخی بهره گرفت.

انتهای پیام/2464/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول