اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان خبر داد

راه‌اندازی سایت تولید ورمی کمپوست در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز عملیات سایت تولید ورمی کمپوست «تبدیل پسماند کشاورزی به کود آلی» در استان همزمان با هفته هوای پاک خبر داد.

راه‌اندازی سایت تولید ورمی کمپوست در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عبدوس عصر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته هوای پاک با اشاره به وضعیت آلایندگی هوای مرکز گیلان اظهار کرد: طبق اطلاعات ایستگاه سنجش آلودگی هوای رشت که به مدت 1.5 سال در حال ثبت آن هستیم، تنها یک شب خارج از نرم استاندارد هوای پاک بود.

وی یک شب آلودگی هوای رشت را مربوط به فصل برداشت محصول برنج و سوزاندن کاه و کلش آن عنوان کرد و افزود: این آلودگی به دلیل سوزاندن کاه و کلش ناشی از برداشت برنج و آلودگی ذرات معلق پسماندهای کشاورزی بود.

این مسئول عمده‌ترین مشکل آلودگی را تنها در فصل برداشت محصول برنج و سوزاندن پسماندهای آن ذکر کرد و گفت: گیلان از نظر سوخت خودرویی مشکل خاصی ندارد و رشت از هوای سالم برخوردار است.

وی یکی از مهم‌ترین منابع آلایندگی هوا را خودروها دانست و تصریح کرد: این روزها به همین دلیل 8 کلانشهر کشور با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند و پدیده این آلودگی به تعطیلی چند روزه پایتخت انجامید.

عبدوس از اجرای طرح مشترک برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی با پلیس راهور رشت خبر داد و اذعان کرد: در روز 25 دی جاری مشارکت یگان حفاظت محیط زیست در طرح برخورد با خودروهای آلاینده و بدون گواهی معاینه فنی در سطح شهرستان رشت با هماهنگی و همراهی پلیس راهور رشت انجام می‌گیرد.

وی از آغاز عملیات سایت تولید ورمی کمپوست «تبدیل پسماند کشاورزی به کود آلی» در هفته هوای پاک خبر داد و یادآور شد: این مراسم برای ساماندهی پسماندهای کشاورزی با هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان برگزار می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزاری گردهمایی کارشناسان محیط زیست و مدیران واحدهای صنعتی آلاینده برای آشنایی با سیستم‌های پایش آنلاین و کنترل آلودگی را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در آغاز هفته هوای پاک عنوان کرد.

ا‌نتهای پیام/2300/ق20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول