اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون گلف کشور:

نبود اعتبارات لازم مانع از استعدادیابی شده است

خبرگزاری فارس: دبیر فدراسیون گلف کشور گفت: استعدایابی در این رشته موانع بزرگی دارد که متاسفانه نبود منابع مالی و عدم اعتبارات باعث شده نتوانیم مدرسه‌های استعدادیابی را در استان‌ها ایجاد کنیم.

نبود اعتبارات لازم مانع از استعدادیابی شده است

حکیم ایمانی در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت گلف استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان درباره این انتخابات اظهار داشت: خوشبختانه مجمع با اکثریت اعضا تشکیل شد و به‌منش هم تنها کاندیدای این مجمع بود که با اکثریت آرا توانست رئیس هیئت استان همدان شود.

وی درباره برنامه راهبردی هیئت گلف گفت: قبل از اینکه وزارت ورزش و جوانان از ما برنامه راهبردی بخواهند ما تشخیص دادیم این کار را انجام دهیم و نخستین فدراسیونی بودیم که این برنامه را ارائه دادیم که بعد از آن هم در بخش‌نامه‌ای از طرف وزارت ورزش و جوانان همه فدراسیون‌ها ملزم به این کار شدند.

دبیر فدراسیون گلف کشور در بحث استعدادیابی ورزش گلف در کشور نیز ابراز داشت: در امر استعدادیابی طرحی تدوین شده و چالش اساسی که پیش روی ماست عدم اعتبارات لازم برای راه‌اندازی و عملیاتی کردن آن است، اما در جلسه فدراسیون تصمیم بر این شد که با توجه به منابع موجود این طرح را پیش ببریم که نخستین کار ارتباط هیئت استان‌ها با مدارس خواهد بود تا بچه‌ها را از این طریق با ورزش گلف آشنا کنیم که با رسیدگی و حمایت، زیربنای گلف در مدارس آماده خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ورزش گلف جزو رشته‌های پر هزینه است، گفت: در گذشته، این موضوع این طور بوده ولی با توجه به اینکه تمام استان‌ها زمین‌های خاکی را برای زمین گلف آماده کرده‌اند این مشکل حل شده  و در حال حاضر این ورزش جزو رشته‌های پرهزینه نیست، از نظر وسایل و تجهیزات، قیمت‌ها هفت یا هشت برابر شده اما با این حال ما از این نظر هم به هیئت‌ها کمک کرده و این تجهیزات را به هیئت ارسال می‌کنیم که سهم خیلی خوب برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

ایمانی درباره قدمت این رشته در ایران گفت: خوزستان با 80 سال قدمت نخستین استان ایران در این رشته و به نوعی خاستگاه این رشته ورزشی است ولی رشته‌ای است که دو دهه آغاز به کار کرده است و فدراسیون جوانی هستیم.

وی با بیان اینکه رئیس فدراسیون مینی گلف آسیا یک ایرانی است، یادآور شد: آرش پویا‌مهر رئیس انجمن مینی گلف در ایران است که در دو سال پیش در انتخابات شرکت کرد و دبیرکل آسیایی مینی گلف شد و این برای ایران افتخاری بزرگ است.

دبیر فدراسیون گلف کشور در پایان درباره جایگاه گلف ایران خاطرنشان کرد: هنوز به سطح مطلوب نرسیده‌ایم که بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم و با کشورهای صاحب عنوان این رشته رقابت کنیم، معمولاً کشورهای توریستی با احداث زمین گلف در کشور خود موجب پیشرفت این رشته شده‌اند ولی در ایران تنها یک زمین گلف چمن در مجموعه انقلاب تهران است و نیاز به حمایت بیشتر دارد.

انتهای پیام/2499/و30/ژ1001
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول