اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودبار مطرح کرد

نقش مهم اصحاب رسانه در گذر از پیچ اقتصادی کشور

خبرگزاری فارس: فرماندار رودبار نقش اصحاب رسانه در گذر از پیچ اقتصادی در کشور را مهم ارزیابی کرد.

نقش مهم اصحاب رسانه در گذر از پیچ اقتصادی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، ایرج موذن در نشست خبری با اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه نظام بر پایه احکام دینی استوار است، اظهار کرد: خبرنگاران سربازان گمنام نظام اسلامی در عرصه اطلاع‌رسانی و رسانه هستند.

وی با بیان اینکه حماسه 8 دی در تاریخ حرکت انقلابی مردم گیلان ثبت شده است، افزود: باید فرهنگ این روز تاریخی را به دیگر استان‌های کشور انتقال دهیم.

فرماندار رودبار اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) و ایمان مردم ستم‌دیده ایران محقق شد و بزرگ‌ترین رخداد قرن نام گرفته است.

به گفته وی، مردم بصیر و هوشیار ایران با وجود تبلیغات گسترده دشمنان با حضور حماسی خود در تمام صحنه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیوند جدا ناشدنی خود را همواره با آرمان‌های انقلاب به نمایش گذاشته‌اند.

موذن با تاکید بر لزوم افزایش بصیرت مردم در زمان‌های مختلف انقلاب، خاطرنشان کرد: قیام مردم غرب علیه نظام‌های سرمایه‌داری، شکست‌های اخیر جبهه استکبار در مهار بیداری اسلامی، افزایش توطئه دشمنان در سال‌های اخیر، عملیات‌های جاسوسی و تشدید تحریم‌ها از مهم‌ترین نقشه‌های دشمنان علیه ملت ایران است.

*نقش مهم اصحاب رسانه در گذر از پیچ اقتصادی کشور

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان مصری و هر کشوری که در مقابل نظام سرمایه‌داری استکبار می‌ایستد فریاد الله‌اکبر بر زبان جاری دارند، گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در گذر از پیچ اقتصادی کشور دارند.

مقام عالی دولت در رودبار با بیان اینکه مردم نباید امیدواری خود را از دست دهند، افزود: اصحاب رسانه می‌توانند مشکلات مردم را به مسئولان و سخن مسئولان را به گوش مردم برسانند.

وی با تاکید بر ضرورت برپایی جشن باشکوه انقلاب در دهه فجر  یادآور شد: باید تلاش کنیم امسال جشن انقلاب را با شکوه‌تر از گذشته برگزار کنیم تا حسرت استکبار بیشتر از گذشته موجب شادی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان شود.

*نخستین شهید انقلاب اسلامی در رودبار

موذن نخستین شهید انقلاب اسلامی در سال 42 را شهید حجت‌الاسلام سید یونس حسینی رودباری نامید و اضافه کرد: رودبار علاوه بر تقدیم 410 شهید در هشت سال دفاع مقدس، 2 شهید مبارز را در پیروزی انقلاب اسلامی برای به ثمر نشستن نهضت امام خمینی (ره) و مردم ولایت‌مدار ایران تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموز شهیده فرحناز معصومی دیگر شهید انقلاب اسلامی رودبار است، گفت: شهید رودباری از شاگردان امام خمینی (ره) بود که پس از شهادت وی خانواده سید یونس به دیدار امام خمینی (ره) نایل شدند.

فرماندار رودبار اضافه کرد: امام خمینی (ره) پس از عرض تسلیت پدر شهید را در حال گریه دید که به ایشان فرمودند«این گریه مال شما نیست این گریه برای من است که بهترین عزیزم را از دست دادم من سید یونس رودباری را بیشتر از فرزندم دوست داشتم».

*رونق جاذبه گردشگری رودبار

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان در این شهر، بیان کرد: درخت یک‌هزار ساله هرزویل، قله درفک، گل سوسن چلچراغ، جام مارلیک و... از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری رودبار است که با توسعه این نقاط ،اقتصاد مردم و موقعیت آن‌ها دگرگون می‌شود.

موذن با بیان اینکه رودبار با وجود دو کارخانه سیمان و شهرک‌های صنعتی نخستین شهر اقتصادی گیلان است، خاطرنشان کرد: رودبار دارای 100 هزار و 943 نفر جمعیت است.وی تنوع قومی در شهرستان رودبار را زیاد خواند و افزود: تمام طوایف با حفظ سنت‌های خود در کنار هم زندگی می‌کنند و مردم رودبار شعور بالای سیاسی خود را در تجدید پیمان با نظام جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره)، شهدا و ولایت‌فقیه همواره در طول انقلاب حفظ کرده‌اند.

*تشکیل 17 کمیته ستاد دهه فجر در رودبار

این مسئول از آغاز فعالیت 17 کمیته ستاد دهه فجر رودبار خبر داد و متذکر شد: این کمیته‌ها جلسه‌های برنامه‌های دهه فجر را تنظیم و تدوین می‌کنند.

وی درباره وجود 5 پروژه مهر ماندگار در رودبار، خاطرنشان کرد: پنج طرح ملی آزاد راه و راه‌آهن رشت ـقزوین، سد سفیدرود، سد در حال ساخت شهر بیجار و طرح گاز 56 اینچ در این شهرستان قرار دارند.

موذن با بیان اینکه بیش از 75 درصد معادن استان در رودبار قرار دارد، یادآور شد: رودبار دارای 4 بخش و 7 شهر است که بزرگ‌ترین شهر گیلان به لحاظ وسعت به شمار می‌رود.

*بهره‌برداری بیش از 40 پروژه رودبار در دهه فجر

وی از بهره‌برداری بالغ بر 40 پروژه رودبار در دهه فجر خبر داد و افزود: مردمی و کیفی‌بودن برنامه‌ها، ایجاد شور و نشاط انقلابی و بازگویی خدمات نظام از محورهای اصلی برنامه‌های امسال دهه فجر رودبار است.

فرماندار رودبار با اشاره به برنامه‌های دهه فجر این شهرستان، گفت: گلباران مزار شهدای شهرها و روستاها،‌ دیدار با خانواده‌های شهدا،‌ دیدار با ائمه جمعه رودبار، لوشان و رستم‌آباد و نواختن زنگ انقلاب از جمله برنامه‌های دهه فجر است.وی ویزیت رایگان در روستاهای محروم، اهدای جهیزیه به مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و برگزاری جشن انقلاب در روستاهای محوری علی‌آباد،‌ انبوه و براگور را از دیگر برنامه‌های ستاد دهه فجر رودبار عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ج30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول