اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی کرمان خواستار شد

واگذاری پروانه اکتشاف به سازمان زمین‌شناسی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خواستار واگذاری اکتشاف و صدور پروانه اکتشاف به سازمان زمین‌شناسی شد.

واگذاری پروانه اکتشاف به سازمان زمین‌شناسی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا تحسینی ظهر امروز در همایش‌ هم‌اندیشی صنایع و معادن در اتاق بازرگانی کرمان اظهار داشت: مشکل اصلی ما ناشی از عدم اکتشافات علمی و کامل است، امر اکتشاف باید از طریق شرکت‌های صاحب صلاحیت انجام گیرد.

وی بیان داشت: سازمان زمین‌شناسی جنوب خاوری که در کرمان مستقر است، پنج استان را پوشش می‌دهد که 35 درصد مساحت کشور را شامل می شود، اما اعتبارات تخصیص یافته به این سازمان کم است.

تحسینی افزود: سازمان زمین‌شناسی مسئولیتی نیز در قبال مخاطرات دارد، جنوب شرق کشور دارای گسل‌های فعالی است که باید دائما بررسی شوند.

وی تصریح کرد: بحث اکتشاف و صدور پروانه اکتشاف به سازمان زمین‌شناسی واگذار شود، زیرا کارهای تخصصی انجام می‌دهد.

تحسینی ابراز داشت: سازمان‌های دیگر مانند گل‌گهر و سرچشمه کارهای اکتشافی را خودشان انجام می‌دهند، لذا راهکاری ارائه شود که اطلاعات و تجربیات جمع‌آوری و یک دست شود که در بحث اکتشاف استان بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه عمده معادن در مناطقی هستند که با مراتع و یا اهالی منطقه مشکل دارند، گفت: مشارکت اهالی محل در معدن عملیاتی نیست، زیرا توانایی مالی را ندارند.

تحسینی عنوان کرد: از سویی مشارکت اهالی محلی دخالت در امور مدیریتی و اجرایی است، مشارکت محلی‌ها با وجود اینکه صاحب حق هستند، اما ممکن نیست.

وی ابراز داشت: پیشنهاد ما این است که نسبت به توانمندسازی این افراد از طریق فنی و حرفه‌ای و یا ... برنامه‌ریزی شود تا با داشتن یک تخصص بتوانند جذب و مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/80017/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول