اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بین‌الملل سازمان اوقاف:

نحوه برخورد با وقف نباید تجاری باشد

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نحوه برخورد با وقف نباید از نگاه تجاری باشد، گفت: درد ما این است که در رسانه‌ها با وقف مانند پفک‌نمکی برخورد می‌شود.

نحوه برخورد با وقف نباید تجاری باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسن ربیعی بعد از ظهر امروز در همایش وقف و رسانه اظهار داشت: وقف برای پرداخت پول به رسانه‌ها مشکلی ندارد اما نحوه برخورد با وقف نباید از زاویه بازرگانی باشد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: وقف یک فرهنگ ریشه‌دار اسلامی است که باید متناسب با آن، نسبت به اطلاع‌رسانی و معرفی این فرهنگ، اقدام کنیم.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی حوزه وقف افزود: تمام رسانه‌ها در قبال انعکاس فعالیت‌ها و معرفی وقف، پول می‌خواهند.

ربیعی ادامه داد: رسانه‌ها به ما قول همکاری و همراهی می‌دهند اما در عرصه عمل، ورود کمرنگی دارند.

وی اضافه کرد: امروز که گناه در جامعه بسیار شده، یکی از وظایف رسانه‌ها سوق دادن مردم به سمت مراکز فرهنگی، مذهبی مانند اماکن متبرکه و امامزادگان است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اماکن متبرکه و امامزادگان باید قطب فرهنگ در کشور باشد، خاطرنشان کرد: حساسیت کافی در جامعه رسانه‌ای در مواجهه با این فرهنگ غنی اسلامی با هدف معرفی آن به جامعه وجود ندارد.

ربیعی در عین حال از اوج گرفتن فرهنگ وقف در سایر کشورها خبر داد و تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد پنج تا هفت برابر شدن وقف‌های جدید، با نیت‌های نو و متناسب با نیاز روز هستیم.

وی با بیان اینکه وقف مظلوم و مهجور است، تصریح کرد: وقف در دوران حکومت‌های گذشته به ویژه دوران پهلوی‌ها، افول کرد و آنان با فروش و حراج اموال موقوفه در قالب طرح‌هایی نظیر اصلاحات ارضی، خیانت بزرگی به این فرهنگ روا داشتند.

این مسئول اضافه کرد: اوقاف هنوز از عوارض این اقدام دوران پهلوی، ضربه می‌خورد و در دوران حکومت اسلامی وقف مهجور و مظلوم است.

وی در پایان با بیان اینکه رسانه‌ها با وقف مانند پفک‌نمکی برخورد می‌کنند، خاطرنشان کرد: وقف به عنوان یک سیره علوی مظلوم مانده و درد ما این است که در رسانه‌ها با وقف مانند پفک‌نمکی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول