اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

بخش خصوصی توان ایجاد تحول در حوزه خدمات دریایی را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: باور منطقی بخش خصوصی از طرف دولت می‌تواند، این بخش را در حوزه خدمات دریایی بیش از پیش مؤثر سازد.

بخش خصوصی توان ایجاد تحول در حوزه خدمات دریایی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار رسمی شناورهای مسافری جدید در بندر شهید حقانی اظهار داشت: مردم هرمزگان با صبر و پشتیبانی خود بیشترین نقش را در اجرای مناسب طرح ساماندهی شناورهای مسافری ایفا کرده‌اند که این امر مستلزم تقدیر ویژه است.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: همراهی مردم و پیگیری‌های مسئولان سبب به بار نشستن طرح مذکور پس از یک سال از اجرا شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان دارای ظرفیت‌های منحصر به فرد دریایی است، ادامه داد: برخورداری این استان از 14 جزیره و صدها کیلومتر ساحل، این امر را ملزم کرده است که نظم‌بخشی به ترددهای دریایی و همچنین ساماندهی و صنایع مربوطه در راس توجهات قرار گیرد.

وی افزود: در صورت عدم ساماندهی بخش‌های مربوطه نه تنها زمینه استفاده از ظرفیت‌ها فراهم نمی‌شود بلکه ممکن است ظرفیت‌ها به چالش نیز تبدیل شود.

عزیزی با بیان اینکه ساماندهی ترددهای دریایی و نظم‌بخشی به دریا می‌تواند زمینه شکوفایی صنایع و بخش‌های اقتصادی مرتبط با دریا را فرآهم آورد، گفت: طی یک سال گذشته در پی ساماندهی شناورها، شاهد کاهش تخلفات در حوزه دریایی استان بوده‌ایم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ایمنی شناورهای مسافری در این استان به حد قابل قبولی رسیده است، افزود: بخش قابل توجهی از حجم کار انجام شده در این حوزه توسط بخش خصوصی انجام شده است.

به گفته عزیزی باور منطقی بخش خصوصی توسط دولت می‌تواند بسیاری از مشکلات و نیازها را برطرف سازد.تقویت خدمات دریایی باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه باشد.

استاندار هرمزگان همچنین یادآور شد: در امر توسعه خدمات دریایی نیز باید بهر‌ه‌گیری از توانائی‌های بخش خصوصی مدنظر باشد.

عزیزی در پایان به عملکرد دولت در سایر حوزه‌های دریایی نیز اشاره و افزود: در حوزه‌های تجاری امروز شاهد توسعه فاز دو بندر شهید رجایی، توسعه بندر لنگه و ساخت بندرگاه چند منظور نخل ناخدا هستیم که تماما توسط دولت‌های نهم و دهم محقق شده است که در نوع خود قابل توجه و مهم است.

انتهای پیام/88001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول