اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کازرون خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی 18 پروژه عمرانی در کازرون

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کازرون از افتتاح 10 پروژه عمرانی و کلنگ‌زنی هشت پروژه عمرانی دیگر در هفته وقف سال جاری در کازرون خبر داد.

افتتاح و کلنگ‌زنی 18 پروژه عمرانی در کازرون

حجت‌الاسلام عمران جمشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهارداشت: هفته وقف امسال با شعار «همگی واقف باشیم» با ویژه برنامه‌هایی که بیانگر تبلیغ، تشویق و فرهنگ‌سازی مسئله وقف است در سطح این شهرستان به اجرا در می‌آید.

وی افزود: شهرستان کازرون به لحاظ داشتن بیشترین بقاع متبرکه حرف اول را در سطح استان فارس می‌زند که نشان از تمدن و سابقه مذهبی این شهرستان دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کازرون گفت: این اداره در سال جاری به خاطر اتصال به سامانه جامع مدیریت و بانک اطلاعاتی موقوفات کشور، به هیچ‌کس اجازه ثبت اسناد موقوفات به صورت دستی را نداده است.

جمشیدی در ادامه، مکانیزه و به روز کردن یک‌هزار و 100 سند اجاره رقبات، ختم به نتیجه 16 پرونده قضایی برای استیفای حقوق موقوفات، صدور 38 سند مالکیت، تعیین و تکلیف 9 هزار هکتار از اراضی بین سازمان اوقاف و منابع طبیعی را از اهم اقدامات سال جاری این اداره در کازرون برشمرد.

وی اجرای یک‌هزار و 350 مترمربع پروژه عمرانی برای احیای موقوفات، تکمیل و تجهیز دو مسجد بین‌راهی و احداث راه‌های مواصلاتی امامزادگان این شهر را از اقدامات دیگر این اداره عنوان و تصریح کرد:  در سال جاری بسیج دانشجویی کازرون در قالب اردوهای جهادی در توسعه و ساخت امامزاده علی (ع) خشت شرکت داشتند که باعث تسریع اتمام این پروژه شد.

این مسئول، اجرای عملیات عمرانی در بیش از 50 امامزاده، زیرپوشش قرار دادن بیش از 200 نفر از خادمان امامزادگان و صدور احکام هیئت امنای بقاع و اماکن متبرکه در 800 برگ را از فعالیت‌های انجام گرفته در بخش بقاع متبرکه این شهر عنوان کرد.

جمشیدی اقدامات بخش فرهنگی این اداره در سال جاری را اعزام مبلغ به روستاها، برگزاری مسابقات فرهنگی مذهبی و محافل قرآنی، راه‌اندازی مراکز فرهنگی قرآنی در سطح شهرستان، برپایی خیمه‌های معرفت در دهه نخست محرم و چند برنامه و مسابقات متنوع فرهنگی دیگر بیان کرد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه کازرون در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در 9 ماهه نخست سال 91، 14 مورد وقف به ارزش ریالی 10 میلیارد ریال توسط مردم این شهرستان انجام شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی از کاهش دعاوی حقوقی موقوفات در شهرستان کازرون در سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت دعاوی حقوقی موقوفات در این شهرستان از 42 پرونده به 18 پرونده کاهش پیدا کرده است.

جمشیدی در پایان اهم برنامه‌های هفته وقف در کازرون را تجلیل از واقفان، خیران، هیئت امناها، خادمان و اصحاب رسانه‌های فعال این شهرستان در همایش یاوران وقف، برگزاری نمایشگاه و ایستگاه «همگی واقف باشیم»،

افتتاح و کلنگ‌زنی 18 پروژه عمرانی و چند برنامه متنوع فرهنگی عنوان کرد.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول