اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اوقاف شهرستان البرز نوید داد

ساخت دارالایتام در الوند

خبرگزاری فارس: مسئول اوقاف شهرستان البرز با اشاره به درمانگاه در حال ساخت بیدستان، از ساخت دارالایتام در شهر الوند خبر داد.

ساخت دارالایتام در الوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، با توجه به فرارسیدن هفته وقف، ستاد وقف شهرستان البرز با حضور مسئولان این شهرستان با تشکیل جلسه‌ای، به مسائل وقف و امور اوقاف پرداختند.

نخستین موضوع این جلسه، اعلام برنامه‌های سازمان کل اوقاف به شهرستان‌ها بود که مورد بررسی و اظهار نظر مسئولان در این خصوص قرار گرفت.

فرهاد مرادخانی مسئول اوقاف شهرستان البرز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های اوقاف شهرستان البرز در هفته وقف اظهار داشت: بایستی از تمام ظرفیت‌های خود در این هفته استفاده کرد تا بتوان علاوه بر آشنایی تخصصی مردم با وقف، آثار و برکات آن نیز شناخته شود.

وی از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز خواست تا در این هفته در اجرای برنامه‌ها و تبلیغات اوقاف شهرستان شریک شوند و ائمه جماعات، موضوعات مختلف وقف را در مساجد شهرستان مطرح کنند.

* ساخت درمانگاه در بیدستان و دارالایتام در الوند

مسئول اوقاف شهرستان البرز عنوان کرد: با توجه به ارتباط نزدیکی که میان مسئولان اوقاف و مسئولان شهر بیدستان وجود دارد، برنامه‌های مفید و مناسبی در این شهر انجام شده که برخی نیز در حال انجام و پیگیری است.

مرادخانی از ساخت درمانگاهی در بیدستان خبر داد و تصریح کرد: این درمانگاه از محل درآمدهای مردم بیدستان در حال ساخت بوده و هم‌اکنون در مرحله پایه‌ریزی بنا است.

وی همچنین نوید ساخت دارالایتام در شهر الوند را به مردم این شهر داد و ابراز کرد: در راستای اخذ مجوزهای لازم جهت ساخت این دارالایتام، هنوز معضلاتی وجود دارد که امید است به زودی این مشکلات برطرف شود.

* مسائل وقف بطور تخصصی بیان شود

محمدصادق جانمحمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز در این جلسه در خصوص برنامه‌های هفته وقف بیان کرد: علی‌رغم برنامه‌های خوبی که در این هفته از سوی سازمان کل اوقاف در نظر گرفته شده است، هنوز وقف به صورت تخصصی میان مردم مطرح نشده است.

وی ادامه داد: بایستی یک برنامه جامع و همه‌گیر با عنوان وقف برای مردم شهرستان و شهر الوند برگزار شود و در آن به مباحث تخصصی وقف و رویکرد و آثار آن پرداخته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان البرز همچنین عنوان کرد: بهتر است مسابقه‌ای نیز در میان جوانان شهرستان صورت گیرد تا جوانان نیز از این طریق ضمن استقبال خود از این برنامه، با وقف و آثار آن آشنا شوند.

محمد صادق جانمحمدی در پایان ابراز داشت: روحانیون مساجد نیز بایستی با مطالعه بحث‌های تخصصی وقف، در مساجد به روشنگری بپردازند و مردم را از امور اوقاف آگاه کنند.

انتهای پیام/77007/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول