اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 سال گذشته صورت گرفت

دستگیری 200 کاوشگر غیرمجاز مواریث تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دو سال گذشته و در طول سال‌های 90 و 91 تاکنون 200 کاوشگر مواریث تاریخی در این استان دستگیر شدند.

دستگیری 200 کاوشگر غیرمجاز مواریث تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمیدرضا واعظی‌زاده شامگاه دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بین همه دستگاه‌های دیگر بیش از همه به ذائقه مردم  توجه داشته و می‌تواند با برنامه‌ریزی درست و اصولی بسیاری از نیازهای مادی و غیر مادی مردم را پاسخ دهد.

این مسئول ادامه داد: این دستگاه به همکاری مردم در بخش‌های سه‌گانه خود نیاز مبرم داشته و اگر مردم وارد عرصه شوند و سرمایه‌گذار همت بیشتری از خود به خرج دهد بسیاری از مشکلات در عرصه‌های مختلف از جمله کار و اشتغال برطرف می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد به تشکیل سه اتاق فکر در این نهاد اشاره کرد و گفت: در سه حوزه کاری خود و برای پیشبرد اهداف کلان این سازمان اتاق فکری با حضور همه فعالان این عرصه و به خصوص منتقدین شکل خواهد گرفت.

واعظی‌زاده در ادامه با برشمردن برخی از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در این سه حوزه عنوان کرد: استان چهار فصل ما در حوزه میراث فرهنگی حدود 2 هزار و 600 اثر شناسایی شده، 720 اثر ثبت ملی، دو اثر ثبت شده طبیعی و 299 اثر و جاذبه گردشگری و سیاحتی و زیارتی دارد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه اگر مردم و رسانه‌ها وارد صحنه نشوند چشم  طمع به مواریث تاریخی و گردشگری این استان زیاد است و همواره این نگاه طمع ‌ورزانه بیشتر می‌شود، تصریح کرد: در دو سال گذشته و در طول سال‌های 90 و 91 تاکنون 200 کاوشگر غیر مجاز مواریث تاریخی در این استان دستگیر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین مشکلات در حوزه‌‌‌های مختلف را مربوط به بخش زیرساخت‌ها دانست و گفت: متناسب با داشته‌ها و ظرفیت‌های خود به تکمیل و احداث زیرساخت‌ها فکر نکرده‌ایم.

وی معرفی استان را به عنوان استان چهارفصل تاکنون ضعیف دانست و اذعان داشت: یکی از دلایل اصلی ضعف در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد ناشناخته ماندن آن است که باید با اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها این ضعف بزرگ را نیز از پیش روی برداریم.

انتهای پیام/2571/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول