اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی:

ارتقاء فرهنگ اجتماعی تأثیر بسیاری در کاهش ترافیک دارد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ارتقاء فرهنگ و بینش اجتماعی را تاثیر گذارترین مؤلفه در کاهش ناهنجارهای ترافیکی در جامعه دانست.

ارتقاء فرهنگ اجتماعی تأثیر بسیاری در کاهش ترافیک دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، ابوالفضل امیدی در جلسه آموزشی باز آموزشی قوانین راهنمایی و رانندگی کارکنان نیروی زمینی اظهار داشت: در دنیای امروزی تکیه‌گاه اصلی اقدامات برای ساماندهی معضلات ترافیکی بر محور آموزش و فرهنگ‌سازی است و از این بستر انسان می‌توان نسبت به تغییر باور و رفتار خود اقدام کرد.

وی اجرای صحیح قوانین و مقررات را در کاهش معضلات ترافیکی به عنوان یک عامل کمک کننده در افزایش امنیت ترافیکی مهم خواند و تصریح کرد: بهره‌گیری انسان از راه و وسیله نقلیه برای تحقق هدف‌های اقتصادی و اجتماعی، سبب افزایش ترافیک در کلان شهرها شده که لازم است با بهره‌گیری و اجرای صحیح قوانین، ضوابط و مقررات ترافیک را با عنوان یک عامل کار ساز در خدمت داشته باشیم.

امیدی در ادامه بر اهمیت آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک تاکید کرد و بیان داشت: آموزش مقررات ترافیکی به تمام طبقات جامعه اعم از مردم عادی و مسئولان و مجریان امر نقش بسیار اساسی در اصلاح رفتار ترافیکی داشته و لازمه زندگی شهری و ماشینی است که پلیس راهور استان اهتمام جدی بر استمرار این روند در استان دارد.

وی آموزش را از اهم اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی استان برشمرد و اضافه کرد: فرهنگ ترافیک از فرهنگ عمومی جدا است و لازم است کلیه شهروندان فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه و کاربرد آن را به خوبی بدانند زیرا از طریق همکاری و مشارکت همه جانبه مردم می‌توان برنامه‌ریزی کاربردی در امر سامانه ترافیکی داشت.

وی خاطر ‌نشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان ارتقاء فرهنگ ترافیک در تمامی سطوح و اقشار اجتماعی را به عنوان یک اصل با جدیت دنبال می‌کند که امید است با حمایت مسئولان و همکاری مردم شاهد ارتقاء امنیت ترافیکی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام/87001/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول