اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط‌عمومی منطقه 20 در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد

72 ساعت طلایی تا کنترل حوادث طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیر روابط‌عمومی منطقه 20 گفت: در زمان حادثه اگر تا 72 ساعت پس از وقوع بحران امدادرسانی به خوبی انجام بگیرد، می‌توان ادعا کرد که این بحران به خوبی مدیریت شده است.

72 ساعت طلایی تا کنترل حوادث طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، با گذشت 9 سال از وقوع این حادثه هنوز یادآوری آن خاطر مردم ایران را مکدر می‌کند.

زلزله بم یکی از نادرترین حوادث و بلایای طبیعی در کشور بود که خسارات مالی، جانی بسیاری را به همراه داشت و زنگ خطر را برای مسئولان و متولیان کشور به صدا درآورد.

بعد از وقوع این حادثه تلخ که در دی ماه سال 82 به وقوع پیوست، شهرداری تهران برای آماده باش در برابر بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی کلان شهر، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران را بنا نهاد.

آیا تابه‌حال واژه ساعت طلایی به گوشتان خورده است؟

مدیر روابط‌عمومی شهرداری منطقه 20 در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران ساعات اولیه پس از وقوع حادثه را ساعت طلایی برشمرده و با اشاره به این موضوع می‌گوید: بر اساس تجربیات و آمارهای موجود در زمان حوادث، اگر تا 72 ساعت پس از وقوع بحران امدادرسانی به خوبی انجام بگیرد، می‌توان ادعا کرد که این بحران به خوبی مدیریت شده است و بی‌شک میزان تلفات جانی و مالی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد اما پس از این زمان ساعت شنی خالی شده و دیگر امدادرسانی مگر در مواردی معجزه آسا، نمی‌تواند باعث نجات افراد حادثه دیده شود.

مرتضی حسنی عنوان کرد: با توجه به اینکه نیروهای امدادرسانی شرایط حضور دائم در تمام محلات و مراکز را ندارند، اهالی هر محله در دسترس‌ترین نیروهای انسانی و امدادگر پس از وقوع حوادث و بحران‌ها هستند که می‌توانند با برخورداری از کارگاه‌های آموزشی، شرکت در مانورها و ... در زمان وقوع بحران خدمات مناسبی را به همنوعان خود ارائه دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون 9 پایگاه مدیریت پیشگیری بحران و هشت کانکس امداد و نجات در محلات جانمایی شده است که در زمان وقوع بحران مورد استفاده امدادگران محلی قرار می‌گیرد.

حسنی در ادامه از برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی دانش‌آموزان با مبانی مدیریت بحران و اطفاء حریق در مدارس خبر داد و گفت: در راستای طرح تشکیل ساختارهای مدیریت بحران در مدارس، کارگاه آموزشی مدیریت بحران و اطفاء حریق با موضوع شیوه پناهگیری صحیح و تخلیه اضطراری در هنگام وقوع زلزله و اصول ایمنی و آتش نشانی برای دانش‌آموزان برگزار شد در این کارگاه دانش‌آموزان با روش‌های خود امدادی و دگر امدادی به صورت تئوری و عملی و روش‌های کنترل و پیشگیری از آتش‌سوزی و استفاده از انواع خاموش کننده‌ها آشنا شدند.

مدیر روابط‌ عمومی شهرداری منطقه 20 در پایان تصریح کرد: کارگاه آموزشی مدیریت بحران تاکنون در مدارس دخترانه دکتر رزمی، حضرت معصومه (س)، امیرکبیر، رحمانی، سعادت، الهام شریعت، ارشاد و مدارس پسرانه حضرت عبدالعظیم (ع)، باقرالعلوم، رسالت و حضرت قاسم (ع) برگزار شده است. 

انتهای پیام/2462/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول