اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای‌شهر تصویب کرد:

احداث زیرگذر به جای پل‌ عابر پیاده در مشهد

خبرگزاری فارس: در جلسه عصر امروز شورای شهر مشهد احداث زیرگذر به جای پل عابر پیاده به اتفاق آراء تصویب شد.

احداث زیرگذر به جای پل‌ عابر پیاده در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، نظریه کمیسیون حمل و نقل  مبنی بر احداث زیرگذر به جای پل عابر پیاده ظهر امروز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مطرح و رای و تبادل نظر گذاشته شد.

غلامرضا زعیمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهر پل‌های عابر پیاده گذاشته شده و مکان‌یابی درستی در آنها لحاظ نشده و چهره شهر را زشت کرده بنابراین باید با مکان‌سنجی مناسب در مکان‌های مستعد شهر به جای پل‌عابر روگذر از زیرگذر استفاده شود.وی افزود: در زیرگذر پیاده جنبه‌های خدماتی نیز رعایت شود تا امنیت و آسایش زائران برآورده شود.

در ادامه غلامرضا خواجی، رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برخی از پل‌های عابر پیاده تنها جنبه تبلیغاتی دارد و با استفاده از پل عابر زیرگذر می‌توان بار خدماتی و تجاری را نیز بدست آورد.

در ادامه سید محمد پژمان، شهردار مشهد اظهار کرد: پل عابر پیاده و زیرگذر در مواردی که امکان عبور شهروندان از عرض خیابان نیست استفاده می‌شود به خاطر نبود فرهنگ شهرداری مجبور است اقدام به احداث پل عابر پیاده و یا زیرگذر کند در حالی که این اتفاق فقط باید در شریان‌های اتوبانی انجام شود و در بقیه موارد حق تقدم با عابر پیاده است.

وی خاطرنشان کرد: عابر پیاده در شهر باید از احترام بیشتری برخوردار باشد اما برای عبور از معبر باید از روگذر و یا زیرگذر استفاده کند زیرا در رانندگی این شرط و قانون استفاده نمی‌شود.

شهردار مشهد یادآور شد: با احترام به عابر پیاده و خط‌ کشی و چراغ راهنما و فرهنگ‌سازی دیگر نیاز به احداث زیرگذر و روگذر نیست.

پژمان تاکید کرد: احداث گذرگاه عابر پیاده در زیرگذر به خاطر مشکلات تاسیسات زیربنایی کار دشواری است و زیرگذر امنیت کمتری دارد در نتیجه ساخت پل عابر پیاده بیشتر انجام شده و چون به لحاظ روانی مردم تمایل به استفاده از زیرگذر دارند شهرداری برای ساخت آن اقدام می‌کند.

وی افزود: البته در هر مکان از شهر نمی‌توان زیرگذر پیاده را احداث کرد زیرا نقاطی از شهر مانند نخریسی تا وکیل‌آباد قطار شهری قرار دارد.

در پایان این نظریه به رای اعضای شورای اسلامی شهر مشهد گذاشته شد و به اتفاق آراء تصویب شد.

انتهای پیام/70009/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول